رئیس سازمان امور اراضی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۷.۵ میلیون هکتار از اراضی ملی در زمینه رفع تداخلات بررسی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علیرضا اورنگی رئیس سازمان امور اراضی وزارت جهاد کشاورزی در نشست کمیسیون رفع تداخلات اراضی چهارمحال و بختیاری گفت: حدود یک میلیون هکتار از اراضی کشور از سال ۶۷ در کمیسیون مرتبط غیرملی تشخیص داده شد و در حال حاضر نیز ۷/۵ میلیون هکتار در قالب رفع تداخلات رسیدگی شده است.

وی اظهار داشت: اختیارات این کمیسیون برای تعیین تکلیف اراضی شهری و رفع تداخل که تغییر نمایندگی دارد اختیار حقوقی دارد و اراضی خارج از محدوده شهر‌ها در این کمیسیون تعیین تکلیف می‌شود.

اورنگی با بیان اینکه برای تعیین تکلیف اراضی اختلافی باید مراحل قانونی طی شود، خاطرنشان کرد: در اراضی واگذار شده کمیسیون رفع تداخلات حق ورود ندارد.

رئیس کارگروه مرکزی رفع تداخلات با اشاره به اینکه کمیسیون رفع تداخلات حدود ۳/۵ میلیون هکتار از ارضی ملی کشور را برای بحث توسعه در کشور واگذار کرده است، اظهار داشت: تصمیمات این کمیسیون باید منفعت عمومی برای مردم و دولت داشته باشد.

وی در خصوص رفع تداخلات در اراضی برآفتاب هفشجان، خاطرنشان کرد: کمیسیون رفع تداخلات با شیوه جدید ورود پیدا کند و به موازات پیگیری رأی مصوب این اراضی باشد.

اورنگی با اشاره به نحوه تغییر کاربری اراضی کشاورزی جهت ساماندهی صنایع مزاحم در شهر‌ها هم توضیح داد: حدود ۲۰۰ صنعت مزاحم در شهر‌ها شناسایی و به معاون وزیر صمت اعلام شده است، هر شهر می‌تواند باتوجه به صنایع موجود حد نصابی تعیین و نسبت به آن تصمیم‌گیری کند.

انتهای پیام/خ

کمیسیون رفع تداخلات اراضی چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار