سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ذخایر ژنتیکی هفتاد قله گنجینه‌ای برای نسل‌های امروز و فردا

مدیر کل حفاظت محیط زیست مرکزی گفت: باید ذخایر ژنتیکی هفتاد قله را برای نسل‌های امروز و آینده نگهداری کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، میرزایی مدیر کل حفاظت محیط زیست مرکزی در جریان بازدید از منطقه حفاظت شده هفتاد قله با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی این منطقه گفت: در جهت ارتقاء سطح حفاظتی این منطقه باید تلاش و همت بیشتر کرد تا بتوان گنجینه‌های ارزشمند طبیعی و ذخایر حایز اهمیت ژنتیکی را برای نسل‌های امروز و آینده هوشمندانه نگهداری و مراقبت کرد.

هفتادقله عاری از بیماری وحوش

میرزایی افزود: در پایش انجام گرفته در منطقه حفاظت شده نشانه‌ای از بیماری‌های حیات وحش دیده نشده است.

او اضافه کرد: به منظور پیشگیری از بیماری طاعون نشخوارکنندگان (PPR) با شروع فصل سرما در مناطق استان اقدامات پیشگیرانه با پایش و ضدعفونی آبشخور‌ها توسط محیط بانان انجام گرفته و محدودیت تردد در مناطق حفاظت شده با جدیت اعمال می‌شود.

منطقه حفاظت شده هفتاد قله ناحیه‌ای وسیع با مساحت ۹۷۴۰۷ هکتار است که در ۲۵ کیلو متری شمال شرقی اراک در بین شهرستان‌های اراک، محلات و خمین قرار گرفته است. این منطقه در میان همه مناطق حفاظت شده ایران منطقه‌ای خاص و برگزیده به شمار می‌رود و اسمش از وجود کوه هفتاد قله در آن گرفته شده است.

بازدید شبانه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی وفرمانده یگان حفاظت از منطقه حفاظت شده هفتاد قله
مدیر کل حفاظت محیط زیست مرکزی به همراه فرمانده یگان حفاظت و حراست از منطقه حفاظت شده هفتاد قله و پاسگاه محیط بانی انجدان بازدید و با محیط بانان این منطق دیدار کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی به همراه فرمانده یگان و حراست در بازدید شبانه و سرزده از پاسگاه‌های محیط بانی ضمن گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده هفتاد قله و بازدید میدانی از نزدیک در جریان وضعیت حیات وحش و روند حفاظت در این منطقه حساس قرار گرفتند.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.