مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی برممنوعیت شکار در هفتادقله تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: در حال حاضر هیچگونه مجوز شکاری در منطقه هفتاد قله صادر نمی‌شود و این امر درکنترل جمعیت مولد و سالم موثر است.

محمودی با اشاره به شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در سال ۹۴ در منطقه هفتاد قله که منجر به تلف شدن ۴۵۰ راس کل و بز شد، افزود: بیماری با رسیدگی به موقع کنترل شد، اما می‌توان برخی بیماری‌ها را عامل موثری در جهت سلامت نسل آینده زیستمندان و حیات وحش این مناطق دانست.

وی اضافه کرد: شیوع بیماری نوعی غربالگری طبیعی درمیان وحوش است که حیوانات ناتوان را حذف کرده و نسل قدرتمندی را از بازماندگان برای آیندگان تضمین می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: گاهی شیوع برخی بیماری‌ها در منطقه باعث می‌شود که جانوران و حیوانات ناتوان، از چرخه طبیعی حذف شوند و این امر جفت‌گیری و تولید نسل پویا و سرحال و حیات‌وحش قدرتمندی را برای آینده منطقه تضمین کند.

وی تصریح کرد: این اتفاق در منطقه هفتادقله باعث شده است که امروز شاهد حیات وحشی سالم و جمعیت جانوری مناسب باشیم که این امر شرایط بسیار عالی را در منطقه رقم زده است.

محمودی با بیان اینکه هفتادقله یکی از بهترین و ارزشمندترین مناطق تحت حفاظت محیط زیست است که تنوع زیستی خاصی را در خود جای داده است افزود: این منطقه بواسطه ارزش زیستگاهی که دارد مورد توجه دقیق محیط بانان است و به منظور جلوگیری از بروز هرگونه تخلف، شکار و مشکلات برای زیستمندان منطقه، گشت‌های مستمر و شبانه‌روزی در آن انجام می‌گیرد.


انتهای پیام / ج


شکار درهفتاد قله ممنوع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.