سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعریف ۱۸ نقطه کشور برای ایجاد پایانه لجستیک

معاون بازرگانی و بهره برداری راه آهن کشور از تعریف ۱۸ نقطه کشور برای ایجاد پایانه لجستیک خبر داد.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مرتضی جعفری معاون بازرگانی و بهره برداری راه آهن کشور در شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمانشاه گفت : در سطح کشور ۱۸ نقطه برای پایانه لجستیکی تعریف شده که مصوبه وزارت راه و شهرسازی است و در بسیاری از استان‌های دیگر درگیر این موضوع هستیم که بتوانیم سریعتر پایانه لجستیکی را راه اندازی کنیم.

او گفت : دهکده لجستیک مزایا و کمک‌های بسیاری را برای استان در پی خواهد داشت که بر کسی پوشیده نیست.

او با بیان اینکه موضوع راه آهن یک موضوع ملی است، گفت: مدتی است که راه آهن کرمانشاه راه افتاده و امیدواریم سریعتر تردد قطار‌های بارز و مسافربری بیشتر شود و این کار نیاز به برخی زیرساخت‌ها دارد.

جعفری گفت: با توجه به اینکه بحث دهکده لجستیک تاکنون در کرمانشاه به خوبی پیش رفته است اگر به همین روال ادامه داشته باشد می‌توان گفت اولین دهکده لجستیک را در استان کرمانشاه راه اندازی می‌کنیم و استارت کار را برای شروع عملیات زیرساخت انجام می‌دهیم.

معاون بازرگانی و بهره برداری راه آهن کشور از رقم خوردن اتفاقات خوبی در بحث راه آهن کرمانشاه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: با پیگیری‌های استاندار کرمانشاه در حال حاضر قطار کرمانشاه- مشهد یک روز در میان صورت می‌گیرد و اگر مسافران این خط تکمیل شود قول می‌دهیم رام دوم نیز راه اندازی شود.

جعفری گفت: در ابتدا سرعت این خط بسیار کند بود، اما در ماه‌های اخیر سرعت از ۳۰ کیلومتر در ساعت به ۷۰ کیلومتر رسیده است و سعی می‌کنیم با بازسازی و جوش کردن ریل‌ها در آینده‌ای نزدیک سرعت را به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسانیم.

 این مسئول،گفت: اگر جوش ریل‌ها انجام شود می‌توان ۷ ساعته به تهران و ۱۷ ساعته به مشهد تردد کرد.

معاون شرکت راه آهن کشور گفت: برابر ماده ۱۲ قانون اگر سرمایه گذاران در بحث ریلی سرمایه گذاری کنند و منجر به افزایش حمل ریلی شود کل هزینه آن‌ها برگردانده خواهد شد.

او گفت: سرمایه گذارانی که قصد دارند در بحث خرید ناوگان و خطوط آنتنی سرمایه گذاری کنند اعلام آمادگی کنند .

 

 

انتهای پیام/د

در سطح کشور ۱۸ نقطه برای پایانه لجستیکی تعریف شد

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.