سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سه هزار هکتار از نخلستان‌های سیستان و بلوچستان گواهی ارگانیک گرفتند

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سه هزار هکتار از نخلستان‌های دیم این استان در سال‌های اخیر موفق به اخذ گواهی خرمای ارگانیک از شرکت‌های معتبر اروپایی شده‌اند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، اردشیر شهرکی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ۵۸ هزار و ۵۶۱ هکتار نخلستان در سیستان و بلوچستان وجود دارد که ۴۵ هزار و ۶۷۰ هکتار آن بارور و بقیه غیربارور است.

او ادامه داد: خرمای ارگانیک سیستان و بلوچستان از نوع ربی است که بیشتر در مناطق مک‌سوخته سراوان و روتک خاش تولید می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: خرمای ارگانیک استان به دلیل کیفیت بالا مهمترین محصول صادراتی منطقه محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر علاوه بر کشور‌های حوزه خلیج فارس کشور‌های اروپایی نیز از آن استقبال خوبی کرده‌اند.

شهرکی با اشاره به پایان برداشت خرما در سیستان و بلوچستان گفت: امسال افزون بر ۲۳۲ هزار تن خرما در این استان تولید و روانه بازار مصرف داخل و خارج کشور شد.

اوبیان کرد: کشت خرما در سیستان و بلوچستان زمینه اشتغال افزون‌بر ۴۰ هزار نفر را فراهم کرده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بیش از ۷۰ رقم خرما در این استان تولید می‌شود، بیان کرد: ربی، مضافتی، سنگ شکن، هلیله و زاهدی از معروف‌ترین ارقام خرما در این منطقه هستند.

انتهای پیام/ع

پایان برداشت خرما در سیستان و بلوچستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.