سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز گردهمایی اداره‌های آموزش و پرورش استثنایی کشور در مشهد

گردهمایی روسای اداره‌های آموزش و پرورش استثنایی کشور با حضور نمایندگان آموزش و پرورش استثنایی ۳۱ استان در مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم افتتاح این گردهمایی گفت: تبیین و تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های ریاست جدید سازمان در سال تحصیلی جاری و سال‌های آینده محور اصلی برگزاری این گردهمایی دو روزه است.

او ادامه داد: همچنین تبادل تجربیات و طرح مباحث آموزشی نوین در عرصه آموزش و پرورش استثنایی از دیگر اهداف برگزاری این گردهمایی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه شناسایی و آموزش دانش آموزان با نیاز‌های ویژه به عنوان یکی از محور‌های عدالت آموزشی پیگیری می‌شود گفت: فراهم کردن فضا و آموزش برای این دانش آموزان چند برابر دانش آموزان عادی هزنیه دارد، اما این امر مانع توسعه شناسایی آن‌ها نشده است.

خدابنده با اشاره به اینکه حدود ۱۶ هزار دانش آموز استثنایی در خراسان رضوی وجود دارد، افزود: نیمی از این شمار در مدارس تخصصی و نیمی دیگر در مدارس تلفیقی، پذیرا و طرح فراگیر در حال تحصیل هستند.

او تصریح کرد: اجرای دقیق طرح سنجش سلامت، زمینه شناسایی و جذب خوب این دانش آموزان و پوشش تحصیلی در این بخش را فراهم کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در آموزش وپرورش خراسان رضوی مهارت آموزی برای این دانش آموزان توسعه یافته و به همین دلیل می‌توان با آموزش مهارت به آنان زمینه اشتغال مناسب آن‌ها پس از دانش آموختگی را فراهم کرد.
 
انتهای پیام//ز.ق
 

فراهم کردن زمینه اشتغال برای دانش آموزان استثنایی در مشهد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.