سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیته امداد کشور خبر داد؛

مرمت و بازسازی بیش از ۲ و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد لرستان

رئیس کمیته امداد کشور گفت: ۲۵۳۸ واحد مسکونی آسیب دیده از سیل مددجویان کمیته امداد لرستان مرمت و بازسازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد کشور گفت: ۲۵۳۸ واحد مسکونی آسیب دیده از سیل مددجویان کمیته امداد لرستان مرمت و بازسازی شد.

بختیاری عصر امروز در آیین افتتاح ۵۰۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد که در سیلاب ۹۸ آسیب دید بود اظهارداشت: سلایق مختلف با محوریت ولایت مطلقه فقیه در کنار هم و در کنار مردم واقعا معجزه می‌کند.

او افزود: امیدواریم در سنگر خدمت به محرومان بتوانیم با اخلاص قدم‌های موثر‌ی برداریم، ما نوکر مردم هستیم و بر این نوکری افتخار می‌کنیم.

رئیس کمیته امداد کشور با بیان اینکه در نظام اسلامی هیچ شانی را جز نوکری و خدمت رسانی به مردم نداریم عنوان کرد: در سیل عجیب پلدختر که حرکت آن در هر ثانیه ۶ هزار متر مکعب بود، حضور سیل آسای مردم برای کمک به مردم حادثه دیده پلدختر دلگرم و مداوا کننده بودو این حضور مردم قهرمان از نشانه‌های مومن است.

بختیاری با اشاره به اینکه اگر مومن نسبت به درد برادر دینی خود بی درد باشد مومن نیست بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند اگر انسانی گرفتار شد و از شما کمک درخواست کمک کرد و کمک نکردید مسلمان نیستید که این نشان می‌دهد معارف اسلامی چگونه ما را پرورش می‌دهد.

او جامعه اسلامی را به سلول‌های بدن و عضو یک پیکر تشبیه کرد و گفت: به لطف خدا ملت مومنی داریم که سوز دارند و این سوز آن‌ها را به حرکت در می‌آورد تا جایی که در حوادث غیر مترقبه مردم بیش از تقاضا پیش قدم شدند.

 رئیس کمیته امداد کشور با اشاره به اقدامات کمیته امداد در روز‌های اول وقوع سیل تصریح کرد: کمیته امداد تنها نهاد انقلابی است که موسس آن شخص امام (ره) بودند و به دستور امام کمیته امداد تشکیل شد.

بختیاری کرد: مردم وقتی می‌بینند که مسئولان و نمایندگان در کنار آن‌ها هستند آرامش می‌گیرند و خدا نیز برکت می‌دهد.

او اظهارداشت: در جریان سیل ۲ هزار و ۵۳۸ واحد آسیب دید و این آسیب به گونه‌ای نبود که امکان اسکان در آن نباشد، اما این واحد‌ها با کمک توسط کمیته امداد، خیران و همه کسانی که توانستند کمک کنند تا پایان مرداد ماه مرمت و بازسازی شدند.

 رئیس کمیته امداد کشور ضمن تقدیر از مسئولان بنیاد مسکن و سپاه پاسداران به جهت همکاری در ساخت واحد‌های مسکونی مددجویان افزود: این همکاری‌ها سبب شد تا هزینه‌ها پایین بیاد و ما بتوانیم در این زمینه خدمت بیشتری ارائه دهیم.

بختیاری با بیان اینکه در استان لرستان دو هزار و ۱۰۷ واحد احداث شده است عنوان کرد: امروز به صورت نمادین ۵۰۱ واحد مسکونی مددجویان به صورت رسمی واگذار شد و ۳۰۰ واحد دیگر نیز تا یک ماه آینده آماده واگذاری می‌شود.

او بیان کرد: در مجموع تا دهه فجر امسال هزار و ۶۵۰ واحد مسکونی تحویل مددجویان لرستان می‌شود که امروز ۵۰۰ واحد از این تعداد تحویل داده شد برای واحد‌هایی باقی مانده نیز از استاندار لرستان و مدیر بنیاد مسکن درخواست داریم در بحث واگذاری زمین رفع مشکل کنند تا بتوانیم هرچه زودتر به سرانجام برسانیم.

 رئیس کمیته امداد کشور گفت: در بحث اهدا جهیزیه پشت نوبت در استان نیز هماهنگی با استاندار لرستان انجام شده تا ۱۲۰۰ جهیزیه را تهیه کنیم که سعی می‌شود در کوتاه‌ترین زمان و با رعایت تکریم این کار انجام شود.

بختیاری گفت: در بحث اشتغال کمیته امداد لرستان سال قبل باید با ۹۵ میلیارد تومان ۴ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد می‌کرد که با همکاری و همدلی‌هایی که انجام گرفت ۵ هزار و ۷۸ شغل ایجاد شد، اما امسال باید در سطح استان ۴ هزار و ۵۰۰ شغل با تسهیلات ۱۰۲ میلیارد تومان فراهم شود که تاکنون بیش از ۲ هزار و ۷۰ شغل فراهم شده است.

او با بیان اینکه در سطح کشور ۱۷۰ هزار شغل باید ایجاد کنیم تصریح کرد: تاکنون حدود ۴ هزار میلیارد تومان طرح در بانک‌ها داریم که مراحل قانونی آن دارد طی می‌شود.

انتهای پیام/ر

۲۵۳۸ واحد مسکونی آسیب دیده مددجویان کمیته امداد لرستان مرمت شد

برچسب ها: سیل ، مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.