سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر کشور مطرح کرد؛

تصویب کلیات لایحه درآمد‌های پایدار شهرداری‌ها زمینه‌ساز تقویت بنیه مدیریت شهری

جمالی نژاد گفت: تصویب کلیات لایحه درآمد‌های پایدار شهرداری‌ها می‌تواند زمینه‌ساز تقویت بنیه مدیریت شهری و شناسایی درآمد‌های پایدار باشد.

مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح تصویب کلیات لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: تصویب کلیات لایحه درآمد‌های پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پس از گذشت ۳۷ سال می‌تواند زمینه‌ساز تقویت بنیه مدیریت شهری و روستایی و شناسایی درآمد‌های پایدار باشد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با تأکید بر اصلاح و تقویت منابع موجود درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در لایحه مذکور (در‌آمد‌های پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها) افزود: علاوه بر تحکیم احکام قبلی و ساماندهی عوارض محلی، تصویب کلیات این لایحه می‌تواند در تأمین منابع جدید درآمدی، شفاف‌سازی، نظام‌مند کردن وضع عوارض از سوی شورا‌های اسلامی شهر‌ها موثر باشد.


بیشتر بخوانید: جزئیات دیدار هاشمی با جهانگیری 


جمالی نژاد تأکید کرد: تصحیح و اصلاح فرآیند پرداخت اعتبارات پیش‌بینی شده در قوانین مختلف، سیاست‌گذاری و نظارت بر هزینه‌کرد اعتبارات از دیگر ویژگی‌های برجسته لایحه درآمد‌های پایدار شهرداری‌ها و دهیاری است.

او ادامه داد: بررسی شناخت منابع درآمدی شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و چگونگی اصلاح و تأمین منابع جدید از اهداف تدوین لایحه درآمد‌های پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور افزود: با تصویب کلیات لایحه درآمد‌های پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تلاش شد تا با بررسی و شناخت علمی ساختار درآمدی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و با بهره‌گیری از نظریات اقتصادی مقررات، قوانین، ضوابط حقوقی، تجارب سایر کشور‌ها و با توجه به حفظ و ارتقای کیفی فضا‌های شهری و روستایی به پرسش‌های اساسی در زمینه چگونگی تأمین منابع درآمدی پایدار پاسخ داده شود.

انتهای پیام/

جزئیات بررسی شناخت منابع درآمدی شهرداری‌ها

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.