سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر هماهنگی جهاد کشاورزی کردستان:

آغاز طرح تجمیع ۲۲ صندوق اعتباری خرد زنان

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۶۳ صندوق خُرد محلات زنان روستایی در این استان فعال هستند که با آغاز طرح ۲۲ مورد از آن‌ها تجمیع شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،  محمدجعفر نگهداری مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار داشت: این طرح در کردستان با هدف دستیابی اعضا به منابع مالی بیشتر و ایجاد اشتغال پایدار در روستا‌ها آغاز و موجب تشکیل صندوق استانی حمایت از فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی شده است.

او با بیان اینکه تجمیع این صندوق‌ها موجب تشکیل یک شرکت نیم خصوصی شده است، افزود: سهم دولت در این شرکت ۴۹ درصد و سهم زنان ۲۲ روستای این استان از این شرکت ۵۱ درصد است.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه یک هزار و ۸۰۰ نفر از زنان روستایی این استان عضو صندوق‌های خرد محلات زنان روستایی هستند، ادامه داد: این تعداد افراد در ۶۳ صندوق خُرد محله زنان روستایی عضویت دارند و از خدمات این صندوق‌ها بهره می‌برند.

نگهداری با اشاره به اینکه هر صندوق حدود ۲۵ تا ۳۰ نفر عضو فعال دارد، یادآور شد: این صندوق‌ها که ماهیت توسعه‌ای دارند در افزایش معیشت خانواده‌ها و بانوان روستایی بسیار موثر هستند.

او به برنامه این سازمان برای تشکیل ۵۰ صندوق جدید در سال جاری خبر داد و بیان کرد: بیشترین تعداد این صندوق‌ها در شهرستان‌های دیواندره و بیجار قرار دارد و در شهرستان بانه تاکنونی اقدامی برای تشکیل این صندوق در روستا‌ها صورت نگرفته است.

انتهای پیام/ج

تشکیل ۵۰ صندوق  اعتباری خرد زنان در سال جاری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.