سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی برداشت ۳۹۰ کیلوگرم زعفران در بافت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافت گفت: امسال پیش بینی می‌شود ۳۹۰ کیلوگرم زعفران در این شهرستان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان احمد کریمی گوغری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافت گفت: با توجه به خشکسالی‌ها و تداوم آن در چند سال اخیر یکی از راه‌های مدیریت خشکسالی تغییر الگوی کشت در بخش کشاورزی شهرستان بافت بوده و به همین منظور سعی شده کشت محصولات با نیاز آبی پایین مانند زعفران و گل محمدی و همچنین توسعه کشت گلخانه جایگزین محصولات با نیاز آبی مانند صیفی‌جات انجام شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافت با بیان اینکه کشت زعفران سرعت خوبی در شهرستان بافت گرفته است، افزود: به دلیل شرایط آب‌وهوایی مناسب در این منطقه زعفران تولیدی از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

کریمی گوغری بیان داشت: برداشت زعفران از مزارع زعفران شهرستان بافت از اوایل آبان ماه آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان برداشت پیش از ۳۹۰ کیلوگرم محصول زعفران برداشت شود.

همچنین رضا فراشه رئیس جهاد کشاورزی شهر بابک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان گفت: سطح زیر کشت زعفران درسال زراعی ۹۹-۹۸ شهرستان شهربابک ۱۳۰ هکتار بارور و ۲۰ هکتار نهال می‌باشد.

او اظهار داشت: پیش بینی می‌شود با احتساب متوسط عملکرد ۵/۴ کیلو گرم در هکتار، ۷۰۰ کیلو گرم کلاله خشک زعفران از سطح مزارع شهرستان برداشت شود.

فراشه بیان داشت: برداشت زعفران از سطح مزارع شهرستان که بستگی به میزان گلدهی مزارع و درجه حرارت منطقه دارد، از اواسط آبان ماه شروع می‌شود و تا اوایل آذر ماه ادامه دارد.

فراشه با اشاره به مساعد بودن وضعیت اقلیمی مناطق کشت زعفران، تصریح کرد: زعفران تولیدی شهرستان شهربابک به دلیل مرغوبیت و کیفیت رنگ و عطر از بازار پسندی بالایی برخوردار است و محصول تولیدی علاوه بر داخل استان در خارج از استان نیز به فروش می‌رسد.

او اظهار داشت: متاسفانه به علت عدم وجود صنایع بسته بندی و فرآوری در شهربابک، زعفران شهرستان با برند و نام شهرستان‌های دیگر به فروش می‌رسد.

انتهای پیام/س

کشت زعفران سرعت خوبی در شهرستان بافت گرفته است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.