برای اینکار لازم است شناسه (IMEI) دستگاه یا دستگاههای خود و شماره سیمکارت منقضی یا واگذار شده را داشته باشید.
در صورتی که شما قبلاً در سایت همتا ثبت نام کرده باشید و کارتابل کد ملی تشکیل داده باشید، با منقضی شدن سیمکارت و یا واگذار کردن مالکیت سیمکارت، اطلاعات دستگاه در کارتابل کد ملی باقی میماند و شما میتوانید با ورود به کارتابل خود، شماره سیمکارتهای دیگر خود را وارد نمایید.
در ادامه مراحل بازیابی اطلاعات سیمکارت واگذار شده به صورت تصویری آورده شده است.
در مرحله اول، باید به درگاه اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir مراجعه شود. برای ورود به سامانه میتوان از شماره سیمکارت استفاده نمود و یا اینکه ابتدا در سامانه ثبت نام کرد و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شد. در ادامه، مراحل با استفاده از ورود با شماره سیمکارت آورده میشود.
پس از وارد کردن شماره سیمکارت، رمز عبور موقت برای آن شماره ارسال میگردد. با استفاده از رمز عبور ارسال شده و وارد کردن کد امنیتی، وارد سامانه شوید.
در ادامه در صفحه اصلی «مدیریت دستگاهها» بر روی گزینه "افزودن دستگاه" کلیک میکنیم.
در صفحه باز شده، شناسه (IMEI) دستگاه خود را که میخواهیم اطلاعات آن از کارتابل قبلی (کارتابل حذف شده) به این کارتابل انتقال یابد را وارد میکنیم و بر روی گزینه "ثبت" کلیک میکنیم.
سپس پیامی مبنی بر وارد کردن شماره سیمکارت قبلی (سیمکارت منقضی یا واگذار شده) را دریافت میکنیم. شماره سیمکارت را به صورت کامل وارد کرده و بر روی گزینه "تأیید" کلیک میکنیم.
در صورتی که اطلاعات وارد شده صحیح باشد فرایند با موفقیت انجام شده و اطلاعات دستگاه شما در این کارتابل قرار میگیرد.
در صورتی که در کارتابل کد ملی خود فقط یک شماره سیمکارت وارد کرده باشید و این شماره سیمکارت منقضی شده باشد و یا مالکیت آن را به شخص دیگری واگذار کرده باشید و همچنین رمز کارتابل خود را نیز فراموش کرده باشید، میتوانید به وسیله مراحل زیر رمز جدیدی برای کارتابل خود دریافت کنید:
در صفحه اصلی سایت همتا، در قسمت "فراموشی رمز عبور" بر روی گزینه "بازیابی" کلیک کنید.
در صفحه باز شده گزینه "پیامک کوتاه" را انتخاب کنید. کد ملی، شماره سیمکارت جدید متعلق به کدملی خودتان و تاریخ تولد را وارد نمائید.
شماره سیمکارت جدید به کارتابل شما اضافه میشود و رمز جدید نیز به آن پیامک میشود.
توجه: در صورتی که در کارتابل کد ملی خود چندین سیمکارت داشته باشید و فقط یکی از آنها منقضی یا واگذار شده باشد، در مرحله شماره ۲، امکان تعریف شماره سیمکارت جدید نمیباشد و با استفاده از سایر شمارههای موجود در کارتابل میتوانید رمز جدیدی برای کارتابل خود دریافت کنید.
انتهای پیام/