سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکرار تاخیر قطارهای مسافربری کرمان

سخنگوی کمیسون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای عالی کشور گفت: تاخیر مکرر قطار‌های مسافربری کرمان مردم را با مشکلاتی مواجه کرده است.

مهرداد امینی سخنگوی کمیسون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای عالی کشور در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانگفت: تکرار تاخیر در حمل و نقل ریلی مردم کرمان را کلافه کرده و باعث نارضایتی آنان شده است.

امینی افزود: یکی از علل این تاخیر‌ها فرسودگی خط ریلی مسیر کرمان به یزد است که به طول ۱۴۰ کیلومتر است.

او بیان داشت:از روز سه شنبه ۲۲ آبانماه تا جمعه ۲۴ ابانماه شاهد تاخیر دو ساعته در قطار‌های مسافربری در مسیر‌های کرمان تهران و بالعکس بودیم.

سخنگوی کمیسون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای عالی کشور گفت: با توجه به دیداری که با اسلامی وزیر راه و شهرسازی داشتیم مقرر شد موضوع فرسودگی خط ریلی مسیر کرمان به یزد بررسی و برای رفع آن تصمیم گیری شود.

امینی زاده بیان داشت:احترام به وقت و زمان مسافران باید در اولویت باشد و تاخیر مکرر برای مردم پذیرفتنی نیست.

مجید ارجونی سرپرست اداره کل راه آهن کرمان نیز در پاسخ به پیگیری خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانگفت: یکی از اهداف راه آهن این است که قطار مسافربری به موقع حرکت نماید و به موقع هم به مقصد برسد.

اوبیان داشت: یک لاین بودن خط ریلی سبب می شود گاهی یک قطار به دلیل مشکلات خرابی دیزل‌ها در محدوده شهر‌های دیگر است و در کرمان مشکلی نداریم که این سبب می شود قطار یا به کندی حرکت کند و با توقف و تاخیر همراه خواهد شد.

سرپرست اداره کل راه آهن کرمان گفت: ترافیک خطی در مسیر بافق یزد و اصفهان و تلاقی دو قطار باری و مسافری سبب ایجاد تاخیر‌ها می شود.

اوتصریح کرد: بازسازی خط ریلی بافق، زرند و کرمان چندین سال است در دستور کار است، اما اتفاقی رخ نداده است.

ارجونی گفت: ازمسیر بافق به سمت زرند و کرمان ۷۰ کیلومتر از مسیر ریلی تا کنون بازسازی شده است که از هفته آینده نیز بازسازی ادامه مسیر آغاز خواهد شد.

او افزود: در برخی مسیر‌ها سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت است که در بازسازی قراره به ۱۲۰ برسد.

سرپرست اداره کل راه آهن کرمان گفت:با بازسازی کردن مسیر‌های ریلی استان این تاخیر‌ها کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/س

ضرورت بازسازی کردن مسیر‌های ریلی استان کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.