سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری بزرگداشت شفیعی کدکنی و هشت شاعر کشوری در مشهد

آیین بزرگداشت "محمدرضا شفیعی کدکنی" شاعر و استاد زبان و ادبیات فارسی و هشت شاعر کشور در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، این آیین با عنوان "بخوان به نام گل سرخ" که نام یکی از شعر‌های شفیعی کدکنی است دیشب به همت موسسه خیریه همدم و با حضور کودکان تحت پوشش این موسسه، خیران و جمعی از مسئولان فرهنگی و هنری برگزار شد.

در این مراسم تعدادی از شاعران معاصر کشور مانند؛ محمد کاظم کاظمی و عباس خیرآبادی به شعرخوانی پرداختند.

تک نوازی کیوان ساکت نوازنده سه تار خراسانی، اجرای سرود و همچنین دکلمه خوانی شعر "بخوان به نام گل سرخ" شفیعی کدکنی از مهمترین برنامه‌های این مراسم بود.

جعفر مروارید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بی شک فرهنگ خراسان مدیون استادان فرهنگ و ادب به ویژه شاعر گرانقدر محمدرضا شفیعی کدکنی است.

محمد جعفر یاحقی استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فردوسی مشهد نیز گفت: حضور شفیعی کدکنی، شاعر بزرگ خراسانی در مجموعه موسسه همدم بیانگر نگاه حمایتگر ادیبان و شاعران به کودکانی است که نیاز به همراهی دارند.

عباس خیرآبادی رئیس هیئت مدیره بنیاد فردوسی نیز در این آیین گفت: شعر خراسان در صد سال قبل هفت راه یا رشته را پشت سر گذاشته است که هر کدام از شاعران به نام این سرزمین در یکی از این رشته‌ها شعر سروده‌اند.

افتتاح نگارخانه جدید موسسه همدم و نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان استان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

غلامرضا شکوهی، عماد خراسانی، ذبیح الله صاحبکار، غلامرضا قدسی، علی باقرزاده، احمد کمال پور، محمد قهرمان و مهدی اخوان ثالث نیز از دیگر شاعرانی بودند که این بزرگداشت به نام آن‌ها برگزار شد.
 
انتهای پیام//ف.س
 
 

بزرگداشت شفیعی کدکنی و هشت شاعر کشور در مشهد برگزار شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.