سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور:

مدرسه بهترین مکان برای تعلیم و تربیت نسلی موفق است

حسن مرادی با بیان اینکه باید مشارکت در مدارس بیشتر شود گفت : مدرسه بهترین مکان و زمان برای تعلیم و تربیت نسلی موفق است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، دکتر حسن مرادی رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور در دوره توانمندسازی مربیان، مدیران، معلمین و مرتبطین با طرح شهید بهنام محمدی و معلمین آینده ساز که به همت بسیج دانش آموزی  بسیج فرهنگیان سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان برگزار شد با بیان اینکه مهمترین مولفه یک سازمان نیروی انسانی آن سازمان است گفت: مدرسه بهترین مکان و زمان برای تعلیم و تربیت نسلی موفق است.

او با بیان اینکه تربیت در روند شکل گیری شخصیتی انسان تاثیر دارد افزود: دانشگاه فضای تعلیم است و مدرسه بهترین شرایط را برای تربیت افراد دارد.

دکتر مرادی با بیان اینکه دغدغه آموزش و پرورش را باید دغدغه تمام افراد کرد تصریح کرد: امر مشارکت و هم افزایی در مدارس باید بیشتر شود که در این صورت برخی چالش‌ها و مشکلات مدارس نیز کمتر می‌شود.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مدرسه، تعلیم و تربیت، خانواده و دین از عناصر تربیتی انسان‌ها هستند گفت: ماموریت آموزش و پرورش تربیت نسلی است که حفظ و رشد کشور در دستان آن نسل است.

او با بیان اینکه یکی از اسنادی که آینده کشور را رقم می‌زند سند الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت است افزود: بیس و پایه ساماندهی آینده ما در این سند است و تمام سیاست‌ها باید خودشان را با این سند تنظیم کنند.

دکتر مرادی با اشاره به اینکه مدرسه مهم‌ترین کالبدی است که تغییرات اجتماعی در آن منعکس می‌شود افزود: باید ظرفیت‌های بیرون مدارس به کمک مدرسه‌ها بیایند تا مشکلات مدارس حل شود.

دانش آموز و معلم دو عنصر تعیین کننده اصلی در مدرسه هستند

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور با بیان اینکه دانش آموز و معلم دو عنصر تعیین کننده اصلی در مدرسه هستند تصریح کرد: دانش آموز نسلی است که برای آینده آماده می‌شود و معلم نیز نسلی است که داشته‌های کشور را در خود جمع کرده است تا آن‌ها را به دانش آموزان انتقال دهد.

او با اشاره به اینکه هرچقدر داشته‌های معرفتی، بصیرتی، مهارتی و دانشی معلم بالاتر باشد بازتاب آن در دانش آموزان بیشتر دیده می‌شود افزود: رابطه دانشی، اخلاقی، عاطفی و مهارتی باید بین دانش آموز و معلم شکل بگیرد و به هر میزان این روابط بیشتر شود کارکرد مدرسه بالاتر می‌رود.

انتهای پیام / ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.