سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چهارمین کارگاه مدیریت جامع تالاب بین المللی کانی برازان تشکیل شد

با هدف حفاظت و دستیابی به روش‌های شناساندن و معرفی جاذبه زیست محیطی تالاب کانی برازان به مردم، چهارمین کارگاه مدیریت جامع این تالاب بین المللی امروز در فرمانداری مهاباد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، واحد جمشیدون، دبیر کارگروه برنامه جامع حفاظت از تالاب کانی برازان شهرستان مهاباد در این کارگاه گفت: تالاب بین المللی کانی برازان، نخستین تالابی بود که در سطح کشور برنامه سیپای کنوانسیون رامسر در آن تدوین شد و این یک اقدام عمل ملی برای سایر استان‌ها و تالاب‌های کشور به شمار می‌رود و اکنون می‌توانیم تجربیات خود را در اختیار دیگر استان‌ها برای کمک به احیای تالاب‌های کشور قرار دهیم.

کارشناس طرح حفاظت از تالاب‌های ایران هم در این کارگاه، هدف کلی از برنامه سیپا را محافظت و بهره برداری خردمندانه از تالا‌بها به شکلی که منافع بهره برداران و ذینفعان را در برگیرد، عنوان کرد و افزود: ارزیابی مؤسسه حیات زمین از طرح سیپا (CEPA) تالاب کانی برازان مهاباد نشان‌دهنده اجرای موفق آن است.

آهنگری، با قدردانی از دوستداران محیط زیست مهاباد و جوامع محلی پیرامون این تالاب ابراز امیدواری کرد، این تجربه موفق بتواند در دیگر تالاب‌های کشور نیز اجرایی شود.

رحمان زاده، دهیار روستای خورخوره هم گفت: دیدگاه اهالی روستا نسبت به کانی برازان بسیار تغییر کرده است، زیرا در گذشته این تالاب تنها محل صید و ماهیگیری بود، اما امروز مردم منطقه و اهالی این روستا از آن به عنوان یک ظرفیت گردشگری و صنعت بوم گردی می‌نگرند.

معاون برنامه ریزی فرماندار شهرستان مهاباد هم در این کارگاه گفت: احیای تالاب کانی‌برازان در شرایطی که جهان با مشکل تغییرات اقلیمی و خشکسالی مواجه است، اقدامی مثبت و قابل توجه برای متولیان این امر به شمار می‌رود.

خشایارصنعتی افزود: فرهنگ حفاظت از تالاب‌ها باید در بین مردم به خوبی نهادینه شود و لازم است این بحث علاوه بر رسانه‌ها درکتاب‌های درسی و مهد‌های کودک نیز مورد توجه قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

انتهای پیام/ج

برگزاری کارگاه مدیریت جامع تالاب بین المللی کانی برازان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.