معاون اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد از برگزاری اولین کارگاه برنامه ساماندهی چرای دام ورودی به تالاب کانی برازان در این شهرستان خبر داد.

حسن پور معاون اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: برنامه ساماندهی چرای دام ورودی تالاب کانی برازان با هدف بهبود کیفیت آب و حفظ پوشش گیاهی تالاب با مشارکت جوامع محلی، نمایندگان دامداران، شورا‌ها و دهیاران ۶ روستا و ادارات ذیربط در دستور کار قرار گرفته است و جزو اقدام عمل‌های اولویت دار برنامه مدیریت جامع تالاب کانی برازان است.

او افزود: یکی از عوامل تاثیرگزار در تنوع زیستی موضوع چرای دام و حفظ پوشش گیاهی منطقه است که به همین منظور لازم است چرای دام ساماندهی شود.

حسن پور با اشاره به اهمیت بالای تالاب کانی برازان به عنوان اولین سایت پرنده نگری کشور و نقش مهم آن در تامین معیشت پایدار برای جوامع محلی و حفاظت از تنوع زیستی دریاچه ارومیه تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست با توجه به الزامات قانونی، مکلف به تدوین و اجرای برنامه‌های مدیریت جامع (با رویکرد زیست بومی) برای اکوسیستم‌های حساس از جمله تالاب کانی برازان است.

انتهای پیام / س خ

برگزاری کارگاه ساماندهی چرای دام تالاب کانی برازان 

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.