سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ضرورت برقراری تهویه مناسب در واحدهای مرغداری

حقیقت گفت: با توجه به آرام بودن جو تا روز پنج شنبه به مرغداری‌ها توصیه می‌شود که تهویه مناسب در واحد‌ها را برقرار کنند.

مسعود حقیقت مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت‌‌وگو با  صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه تا اواخر هفته جوی آرام و پایدار در اکثر مناطق کشور حاکم است، اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی، از روز پنج شنبه تا دوشنبه هفته آینده در اکثر مناطق کشور بارش باران پیش بینی می‌شود.

وی از ورود سامانه بارشی به سمت شمال غرب کشور خبر داد و گفت: با ورود سامانه بارشی از بعدازظهر جمعه تا اواسط هفته آینده برای مناطق شمال غرب کشور کاهش دما همراه با بارش باران انتظار می‌رود.

حقیقت در توصیه‌ای به مرغداران افزود: با توجه به آرام بودن جو در اکثر مناطق کشور تا روز پنج شنبه به مرغداری‌هایی که اطراف شهر‌های صنعتی هستند، توصیه می‌شود که تهویه مناسب در واحد‌ها را برقرار کنند تا آسیبی از این حیث به مرغ و جوجه تولیدی وارد نشود.


بیشتر بخوانید: شرایط مساعد کشت گندم دیم و کلزا تا پایان هفته/کشاورزان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند


مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان شمال غرب توصیه می‌شود که تا روز پنج شنبه نسبت به کشت گندم دیم اقدام کنند تا بتوانند از بارش باران بهره‌مند شوند.

وی در توصیه‌ای دیگر به کلزاکاران بیان کرد:کشاورزان کلزاکار جنوب کشور که تاکنون کشت کلزا را انجام ندادند، به سبب احتمال وقوع سرما دیگر اقدام به کشت نکنند، ضمن آنکه کلزاکاران شمال غرب هر چه سریع‌تر نسبت به برداشت کلزا اقدام کنند تا آسیبی از حیث بارش باران برای آن‌ها به وجود نیاید.

به گفته این مقام مسئول، با توجه به کاهش دما به گلخانه داران و مرغداران توصیه می‌شود که کشیک شبانه را در واحد‌های خود برقرار کنند تا مشکلی از حیث سرما برای تولید محصولاتشان به وجود نیاید.

حقیقت در پایان میزان بارش در فصل پاییز را نرمال ارزیابی کرد و افزود: براین اساس کشاورزان در آغاز سال زراعی جدید مشکلی در آبیاری سطحی ندارند و برای مابقی سال نمی‌توان پیش بینی دقیقی داشت.

انتهای پیام/

گلخانه داران کشیک شبانه را در واحدهای خود برقرار کنند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.