سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نام‌نویسی آزمون حفظ و مفاهیم قرآن در سیستان و بلوچستان آغاز شد

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه سیستان وبلوچستان گفت: نام‌نویسی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در این استان از امروز به مدت یک ماه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  مرتضی کوچکی رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه سیستان وبلوچستان اظهار داشت: نام‌نویسی  آزمون حفظ و مفاهیم قرآن به صورت اینترنتی در قالب ۱۶ رشته حفظ قرآن کریم، سه رشته ترجمه و مفاهیم، چهار رشته معارف اهل بیت (ع) و یک رشته درک معنا و تدبر در قرآن از طریق پایگاه www.quranedu.ir انجام می‌شود.

او  هدف از برگزاری این آزمون را تقویت وحدت و انسجام برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی موسسات و مراکز قرآنی، ایجاد انگیزه در میان عموم، جهت دهی آموزش‌های قرآنی در موسسات قرآنی و شناسایی و بروز رسانی بانک اطلاعات قرآن کشور و استعداد‌های درخشان قرآنی ذکر کرد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه سیستان وبلوچستان با بیان اینکه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم بهمن برگزار می‌شود افزود: سال گذشته چهار هزار نفر از استان در این آزمون شرکت کردند.

سیستان و بلوچستان به گواه بسیاری از کارشناسان مسائل دینی و اجتماعی یکی از استان‌های برتر کشور در زمینه فعالیت‌های قرآنی به حساب می‌آید به طوریکه علاقه مندی به علوم دینی، عشق به اسلام و قرآن و پیامبر (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جای جای این استان موج می‌زند و مردم مومن، خداجو و عاشق و دلباخته آن از هر فرصتی برای فراگیری مسائل دینی به ویژه حفظ قرآن کریم بهره می‌برند.

تربیت  افزون بر ۵۰ هزار نفر حافظ قرآن، برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های متعدد و محافل قرآنی و وجود صد‌ها مسجد و حسینیه و تکیه، سیستان و بلوچستان را به استان حافظان قرآن تبدیل کرده است.

انتهای پیام/ع

آزمون حفظ و مفاهیم قرآن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.