سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس جمهور در جمع مردم رفسنجان مطرح کرد؛

اعطای کمک‌هزینه معیشت به ۱۸ میلیون خانوار/ سال آینده تحریم تسلیحاتی ایران برداشته می‌شود

رئیس جمهور گفت: در روز‌های آینده طرحی را برای خانواده‌هایی که در فشار هستند، اعلام می‌کنم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در جمع مردم رفسنجان در ورزشگاه تختی این شهرستان گفت: مردم رفسنجان مردمی فعال پرتلاش و متدین و انقلابی بوده اند.

او در ادامه بیان کرد: وعده خوبی که باید به مردم کرمان و همه استان‌های دیگری که در حاشیه کویر هستند بدهم، تامین آب آشامیدنی است.

رئیس جمهور گفت: در جامعه ما افکار وسلیقه‌های مختلف وجود دارد، اما اینکه چه راهی را باید انتخاب کنیم، همیشه مورد بحث است، به آینده نگریستن، اعتدال و واقع گرا بودن در حالی که آرمان باید برای ما مقدس باشد، مسئله مهمی است.

حذف تحریم تسلیحاتی ایران

روحانی گفت: ما با ۶ کشور و قدرت بزرگ توافقی را امضا کردیم ولی آمریکا از توافق خارج شد، عده‌ای می‌گفتند شما هم بلافاصله خارج شوید، عده‌ای می‌گفتند در هر شرایطی بمانید. دیگران هم راه بینا بین را پیشنهاد دادند که ما پذیرفتیم.

رئیس جمهور گفت: با ادامه برجام سال آینده به یک هدف بزرگ سیاسی دست پیدا می کنیم، سالهاست خرید سلاح از کشوری دیگر ممنوع است، خرید از کشور ایران هم ممنوع است، طبق این توافق و قطع نامه ۲۲۳۱ سال آینده تحریم تسلیحاتی ایران برداشته خواهد شد، این یکی از آن آثار این توافق است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز توان هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران از هر زمان دیگری در شرایط بهتر قرار دارد، گفت: در این مدت تلاش کردیم صنعت هسته‌ای توسعه پیدا کند و تحقیقات ادامه یافت و چندی پیش رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که تعداد سانتریفیوژ‌های ایران افزایش یافت، ضمن حفظ توافق برجام، حقوق مردم ایران را پاس داشتیم، اما در برابر دشمنان خود تسلیم نمی‌شویم.

تامین آب آشامیدن مردم یزد و کرمان برای ۳۰ سال آینده

رئیس جمهور با بیان اینکه هفته پیش تصمیمات بسیار خوبی برای استان‌های کرمان و یزد گرفته شد، گفت: اینجا اعلام می‌کنم که آب آشامیدن مردم یزد و کرمان برای ۳۰ سال آینده با تصمیمات اتخاذ شده تأمین می‌شود.

او از تصمیم دولت برای انتقال آب از خلیج‌فارس و دریای عمان خبر داد و گفت: سهمیه آب استان‌های کرمان و یزد را مشخص کردیم و با سرمایه‌گذاری که در این زمینه انجام خواهد شد، شاهد یک تحول بزرگ در این استان‌ها خواهیم بود و سال آینده اولین قسمت از آب خلیج‌فارس به استان کرمان و استان یزد وارد خواهد شد که البته این آب برای تأمین بخش صنعت است. حتی این آبی که منتقل می‌شود برای طرح گلخانه‌ای مفید است.

‌‌رئیس جمهور با بیان اینکه برای بهبود وضعیت اشتغال ‌حرکت‌های خوبی انجام ‌شده است، گفت: ‌‌دانشجویان فارغ‌التحصیل ‌‌احتیاج به ‌اشتغال دارند، ‌دیروز در کارخانه عظیم توربین در یزد دیدیم که تحصیلکرده‌های سطح بالای کشورمان جمع شدند و با چه قدرت علمی این توربین با عظمت را با دست خودشان ساخته‌اند و ما را از نظر توربین بی‌نیاز کردند‌، این کارهای عظیم و بزرگی است که نسل جوان و تحصیلکرده ما ‌انجام می‌دهند. همه شرکت‌های دانش‌بنیان در یزد تحولی‌ در زندگی مردم ایجاد کردند.

او افتتاح کارخانه بزرگ نوآوری ‌در تهران را یکی از کارهای پرافتخار دولت یازدهم و دوازدهم دانست و گفت: ‌شبیه این مرکز در یزد طی سال آینده افتتاح خواهد شد. در رفسنجان نیز به یک پارک بزرگ علم و فناوری احتیاج داریم که‌ در این سفر تصمیم گرفتیم به عنوان هدیه به غیر از مسئله آب، عملیات‌ اجرایی یک پارک عظیم علم و فناوری ‌در رفسنجان ان‌شاءالله سال آینده شروع شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه ‌معاونت علمی و فناوری و ‌صندوق نوآوری در این زمینه کمک خواهند کرد، افزود:‌ از بخش خصوصی هم برای این موضوع کمک گرفته شد و ‌زمین مناسب برای این پارک آماده است و کار ساختمانی را طراحی و شروع کرده‌ایم و ان‌شاالله شاهد یک تحول بزرگ در شهرستان عظیم رفسنجان خواهیم بود چرا که مردم رفسنجان پیشتاز انقلاب بودند و در آن روزهایی که ‌ندایی از انقلاب و امام بود، اینجا فریاد امام و انقلاب بود و مساجد، محافل، علمای بزرگ و حتی مقام معظم رهبری از مشهد به رفسنجان سفر و سخنرانی کردند که این نشان می‌دهد ‌مردم این دیار ‌در مسئله انقلاب و نهضت اسلامی پیشتاز بودند.

رئیس جمهور گفت: در زمینه طرح‌های آبرسانی و فاضلاب ۱۸۰۰ میلیارد تومان امروز در این استان افتتاح انجام می‌شود.

۱۸ میلیون خانوار نیاز به مساعدت و کمک دارند

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما می‌دانیم که مردم از لحاظ زندگی در سال گذشته ‌و امسال در فشار قرار داشتند و دارند، گفت: ما این را می‌دانیم که درآمد، مخارج و زندگی مردم و مخصوصا آنهایی که حقوق‌بگیر ثابت هستند، کفاف نمی‌دهد، اما در روزهای آینده طرحی را برای خانواده‌هایی که در فشار اقتصادی هستند اعلام خواهیم کرد.

او با بیان اینکه در کشور حدود ۲۵ میلیون خانوار داریم، گفت: در کشور عزیزمان یک عده‌ای وضع زندگی‌شان وضع مناسبی است و می‌توانند روی پای خودشان بایستند و یک اکثریتی در فشار هستند و باید از راه‌هایی به آنها کمک شود. ۱۸ میلیون خانوار نیاز به مساعدت و کمک دارند. امیدواریم بتوانیم به هر خانوار یک مبلغ حمایتی را ماهیانه بدهیم، این طرح مهم دولت در سال ۹۸ است که در روز‌های آینده و هفته‌های آینده مشخصات آن برای مردم اعلام خواهد شد.

روحانی از این طرح دولت به عنوان ‌یک گام ‌برای حمایت از مردم نام برد و گفت: ‌ان‌شاءالله بتوانیم با کمک مردم از این تحریم و مشکلات عبور کنیم و بتوانیم راه بزرگان و ‌را ادامه دهیم‌.

انتهای پیام/س

صحبت های رئیس جمهور در رفسنجان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۴
در انتظار بررسی: ۰
حبیب
۰۶:۱۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
این نشون نمیده فاصله طبقاتی رو ؟
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
اقای روحانی بجای اینکه اب دریارو شیرین کنیدو بیارید یزد وی هذینه خیلی سنگین را بعداز هذینه انرزی هسته ای که مردم متقبل شدن ابهای سیلابی را جمع اوری کنید تاهدرنرود تصفیه کنید
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
اقای روحانی بجای اینکه اب دریارو شیرین کنید ابهای سیلابی را جمع اوری کنید تاهدرنرود تصفیه کنید
مهدی
۰۸:۰۳ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
انشالله کشور از دست فساد و فاسدها نجات پیدا کنه
ناشناس
۰۶:۴۷ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
انشالله کشور از دست فساد و فاسدها نجات پیدا کنه
مهدی
۰۰:۰۳ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
انشالله کشور از دست فساد و فاسدها نجات پیدا کنه
ناشناس
۲۳:۳۷ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
تا 1400 با
بدبختی
ناشناس
۲۳:۲۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
انتخابات نزدیک و دوباره وعده حمایت از اقشار کم درآمد ملت شریف ایران و همین که انتخابات تمام شود دوباره همه وعده ها فراموش می شود تا انتخابات بعدی
علی پارسا
۲۳:۰۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
کسی از طرح رییس جمهور محترم برای کمک به ۱۸ میلیون خانوار خبر داره یا خیر ؟ مگه نباید کمک به هجده میلیون خانوار در بودجه گنجانده شده باشد و اینهمه پول از جایی تامین شود ! تنها حدسی که میتوان زد این است که دولت برای رسیدن به خواست و اهداف سیاست خارجی خود مثل تصویب FATF و مذاکره جدید ، دیگر نمیتوانست خواست مردم را پشت تصمیمش قرار دهد ، پس باید وعده هایی نزدیک تر مثل ماه آینده و نا مشخص تر مثل یک کمی قرار است به هجده میلیون خانوار انجام دهیم ، را عنوان کند ، هجده میلیون خانوار تا ماه دیگر با توجه به وعده جناب دکتر روحانی مطالباتی برای اجرا خواهند داشت که آنجا شروع بحث گروکشی است که مردم ابتدا باید برای تبادلات بانکی FATF امضا شود و پالرمو تصویب والا از طرف ما کمک آماده است فقط برخی ها دوست ندارند مردم از فقر و تنگدستی نجات پیدا کنند !
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
احسنت، دقیقا همینه که میگی
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
علی برکت اله
ناشناس
۲۲:۵۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
نه اینه تحریم های دیگه برداشته شدن
ناشناس
۲۲:۵۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
اکه قراره کمک هزینه بدید پس چرا یارانه ها رو دارید قطع میکنید
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
حتما کمک 50هزارتومانی درماه است علی برکت الله
مرگ بر آمریکا
۲۲:۳۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
کارگری که سکته مغزی شده و 3 ساله یک دستش از کار افتاده و پاش میلنگه فوق تخصص مغز و اعصاب نامه داده که خوب نمیشه 15 سال سابقه بیمه داره ولی رفته کمسیون پزشکی تامین اجتماعی به ایشون با خنده گفتند یک دستت کار میکنه میتونی کار کنی در خواست از کار افتادگیشو تایید نکردن وقتی که گفته زن بچه دارم یک ساله دنبال کارم یک کار بدین نمیرم با خنده گفتند اینجا بنگاه کار یابی نیست چرا سکته کردی از اتاق بیرونش کردن خوب این انسان تکلیفش چیه کار که پیدا نمیکنه بیمه هم که جوابشو اینطوری داده تکلیفش چیه
علی برکت الله
رسول
۲۲:۱۶ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
در عرض ۶سال هسته ای رو زدید داغون کردید حالا زره زره دارید برمیگردید
ناشناس
۰۸:۲۷ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
6 سال زمان پهن کردن برجات(برنامه جامع اقدام تنها) 2 سال زمان هم صرف جمع کردن آن. 8 سال تمام شد. علی برکت
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
بعد امضای برجام هم گفتید همه تحریم ها برداشته خواهند شد ولی برعکس همه تحریم ها را هم دوباره اعمال کردند الان هم می گویید تحریم تسلیحاتی برداشته خواهد شد در حالی که همه می دانند به ایران اجازه نخواهند داد سلاح خرید و فروش کند.
سیب
۱۱:۱۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
اینو خیلی باحال اومدی داداش
ناشناس
۲۱:۳۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
وعده زیاد شنیدیم خوب هست عمل به وعده ها بشود .
ناشناس
۲۱:۱۶ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
تحریم تسلیحاتی ...منظورت برجام جدید موشکیه .دستبردارید
ناشناس
۲۱:۰۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
بازم شعار خدایا کی این یکسال و نیم‌تموم‌ میشه
ناشناس
۲۰:۴۵ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
از این که هیجده میلیون خانوار نیازمند داریم دولتمردان کمی کلاتون را بالاتر بزارید
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
قرار بود آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کنند که...........
ناشناس
۲۰:۳۵ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
تا قبل انتخابات همه چیز میدن
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
باز هم یک سری وعده های پوچ و توخالی
گوش ما ازین حرفها پره.
ناشناس
۲۰:۰۶ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
خدا به خیر بگذرونه وقتی این دولت وعده کمک میده احتمال خیلی زیاد یه بلایی میخواد سرمون بیاره .فکر کنم که همون بنزینه که به بهونه ی کمک درمان و مسکن دارن گرونش می کنند وگر نه همه می دونند به دلیل تحریم نفت مسئولان برای تامین حقوق های فضایی و درخواستهاشون در فشارند
ناشناس
۱۹:۴۰ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
انتخابات نزدیکه
چه شد تا دیروز که آقای نوبخت مصیبت عظما داشت شب یارانه ها حالا توی این تحریمهای فلج کننده (بقول آقایون)دست به جیب شدین
ناشناس
۱۹:۲۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
به فکر معیشت مردم باشید
ایرانی
۱۴:۱۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
به فکر ما باش
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
اول رفتید یزد برای چی ؟
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
حالا رفسنجان... ،ما هم نمی دونیم چرا...
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
خدایی
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
درود بر شما
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
میدان نفت کشف شده رافقط وفقط به مردم اختصاص دهیدومردم ازمشقت نجات مییابند.
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
میدان نفت کشف شده رافقط وفقط به مردم اختصاص دهیدومردم ازمشقت نجات مییابند.
محمد
۱۳:۴۵ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
باشگاه خبرنگاران لطفا نظر من و همکارانم که کارگران ساختمان هستیم البته جوشکار ، را منتشر کنید شما انقدر ارزش پول را پایین اوردید که اگر به هر خانواده ماهیانه یک میلیون هم بدید هیچ خوشحالی ندارد برای اینکه دیگه یک میلیون به اندازه ی صد هزار تومن هم کار نمیکنه ، لطف با صلح با دنیا ارزش پول ملی را هم بالا ببرید که کارتان ارزشمند شود ، انشاالله
ناشناس
۲۱:۳۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
دنیای امثال تو امریکا و رژیم صهیونیستی است . نادانهایی که دم از صلح با دنیا می زنند بگویند ما در این ۲۰۰ سال اخیر با کدام کشور وارد جنگ شدیم .
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
منتظر این کمک معیشت هستیم
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
تحریم تسلیحاتی چه درد ما مردم میخوره !!! همش وعده ندید لطفا عمل هم بکنید
احمد
۱۲:۴۶ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
قرار شد آنچنان رونقی به پا شود به یارانه نیاز نداشته باشیم یه کار بکن
ناشناس
۰۸:۳۱ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
الآن وضع گرانی یه جوریه که کسی به 45500 تومان نیاز نداره.
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
خلیج فارس رو فقط خشک نکنید یکمم به حرف مردم گوش بدید
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
یعنی یه یارانه دیگه میخواید بدید چه خوب
شاهپور
۱۲:۳۵ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
اقای رییس جمهور دنبال تسلیحات نباشید مردم در بحران اقتصادی و جوانان در بیکاری بسر میبرند
رسول
۲۲:۱۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
ایران از نظر تسلیحات روی پای خودش ایستاده چه نیازی به بیگانه است؟
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
به داد مردم برسید
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
کی به داد مردم برسه? مردم به داد مردم برسند
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
طرح های خوبی دارید اگر عملی بشن
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
با اعطای کمک موافقم
ایرانی
۱۲:۲۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
اگر میخوایید این وعده وعیدها رو باور کنیم باید زودتر عملی کنید
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
عمل تحریمه
میلاد
۱۲:۲۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
وعده ندید عمل کنید
ناشناس
۰۸:۳۳ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
پیشگیری و درمان با دارو بهتر از عمل است.