سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توصیه های ایمنی درباره گازگرفتگی

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: زمانیکه شعله وسایل گرمایشی با رنگ آبی نمی‌سوزد امکان گازگرفتگی وجود دارد و باید دودکش بخاری بررسی شود.

 محسن گلابی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: هر سال شاهد گازگرفتگی با گاز منوکسیدکربن در فصل سرما هستیم  وشهروندان باید هرسال در فصل سرما نکاتی مانند بازدید و بررسی لوله‌های بخاری برای اطمینان از مسدود نبود مسیر،استفاده نکردن از یک لوله برای چند وسیله گرمایشی،پرهیز از لوله‌های غیر استاندارد ، استفاده نکردن وسایل پخت و پز برای گرمایش فضا  و  آبی سوختن شعله وسایل گرمایشی را بررسی کنند.
 
او با تاکید بر اینکه  گاز منواکسید کربن یکی از خطرناکترین گازهاست که در اثر بد سوختن وسایل گرمایشی تولید می شود ادامه داد: می‌توان برای جلوگیری از مسمومیت با گاز منواکسید کربن سنسور حساس به این گاز در محل نصب کرد ، در زمانیکه اکسیژن فضا کم می‌شود میزان گاز منواکسید کربن بالا می‌رود و مشکلاتی شبیه به علائم سرماخوردگی برای فرد بروز می‌کند که نباید با این بیماری اشتباه گرفته شود. 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان افزود:این علائم شامل سرگیجه، تهوع و خواب آلودگی است که اگر بیشتر از چهار ساعت طول بکشد نیاز به مراجعه به مراکز درمانی دارد. در غیر این صورت با به خواب رفتن فرد امکان مرگ وجود دارد.

انتهای پیام/ی
 

مهمترین علائم گازگرفتگی

برچسب ها: آتش نشانی ، شهرداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.