سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید استاندار قزوین بر ترویج نماز اول وقت در مدارس و ادارات

استاندار قزوین گفت: باید نماز اول وقت را در مدارس و ادارات ترویج داد چراکه همه در برابر ترویج نماز مسئولیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین در جلسه هماهنگی ستاد اقامه نماز گفت: باید نماز اول وقت را در مدارس و ادارات ترویج داد، زیرا همه ما در برابر ترویج نماز مسئولیم هر چند ترویج آن فقط متکی به اعتبار نیست بلکه بیشتر اعتقادی و باور دینی است.

جمالی افزود: با برنامه ریزی درست می‌توانیم فرهنگ نماز را ترویج کنیم، اما به نظر می‌رسد از همه ظرفیت‌های خود در آموزش و پرورش بخوبی استفاده نکرده ایم در حالی که مربیان و معلمان پرورشی می‌توانند بخشی از نیاز‌های ما را در این زمینه تامین کنند.

او اضافه کرد: بهتر است برای جبران کمبود امام جماعت مدارس از طلبه‌های جوان و خوش فکر حوزه استفاده شود تا هم به شبهات دانش آموزان پاسخ دهند و هم نماز جماعت اقامه کنند تا آسیب‌ها کمتر شود.

استاندار با انتقاد از خالی شدن مساجد اظهارداشت: باید بپذیریم از روزی که مسجدی را از دست دادیم و حضور جوانان در آن کم رنگ و آسیب اجتماعی بیشتر شد و هر چقدر جلو رفتیم پایگاه مساجد را کم رنگ کردیم و برای نمونه کنار مسجد حسینیه ساختیم که کارکرد مسجد را کم رنگ کرد.

جمالی پور اضافه کرد: در گذشته سفره اطعام عروسی‌ها هم در مساجد بود، اما امروز وقتی مساجد را سیاسی کردیم و نگذاشتیم تفکری که مثل ما نمی‌اندیشد وارد مسجد شود با رفتار‌های غلط موجب تعطیل شدن نماز جماعت در مساجد شده ایم.

استاندار گفت: امروز مساجد نشاط اجتماعی گذشته را ندارد که ما وظیفه داریم برای رفع این دغدغه علت یابی و تدبیر کنیم و ببینیم چرا از این ظرفیت بزرگ فرهنگی بازمانده ایم

جمالی پور افزود: بدون شک بسیاری از آسیب‌های فرهنگی، بی حجابی، خشونت و بداخلاقی را می‌توان با کمک مساجد کاهش داد به شرط آن که مساجد احیا و برخی رفتار‌های گدشته ما اصلاح شود.

استاندار یادآورشد: برپایی نماز موجب بازدارندگی از بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها در جامعه می‌شود و به نشاط معنوی و خروج قرآن از مهجوریت هم کمک می‌کند.

جمالی پور گفت: در حالی که برای کاهش آسیب‌های اجتماعی میلیارد‌ها تومان هزینه می‌کنیم، اما حاضر نمی‌شویم قبل از بروز مشکلات برای رونق مساجد و زیبا سازی و تشویق جوانان با اجرای برنامه‌های فرهنگی در مساجد اعتباری اختصاص دهیم.

انتهای پیام/ک

باید نماز اول وقت را در مدارس و ادارات ترویج داد

برچسب ها: استانداری ، قرآن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.