سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دونده دوی ماراتن در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران؛

به هدفم در مسابقات ماراتن ترکیه نرسیدم/ وزارت ورزش و جوانان باید اقدامات فرهنگی ورزشکاران ببیند

دونده دوی ماراتن گفت: از عملکردم در مسابقات ماراتن ترکیه راضی بودم، اما به هدفم نرسیدم.

رحیم قهرمانی دونده دوی ماراتن در گفت‌وگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عملکردش در مسابقات ماراتن استانبول ترکیه اظهار کرد: این مسابقات سطح بالایی داشت و بیش از ۱۰ هزار نفر فقط در ماراتن شرکت کرده بودند و بیش از ۳۰ هزار نفر هم در دوی ۱۵ کیلومتر حضور یافتند.  با تمریناتی که داشتم از عملکرد خود راضی بودم ، اما به هدفم در این رقابتها نرسیدیم.

او درباره مسابقات آینده بیان کرد:  یک دعوتنامه از کشور سوئد دارم و مسابقات ۳۰ کیلومتر زنجان هم هست که امیدوارم در آنجا روی سکو بروم.

قهرمانی درباره اینکه سایر دوندگان ایرانی هم در مسابقات ماراتن ترکیه حضور داشتند، گفت: بله ۶، ۷ دونده از کشورمان در این مسابقات حضور داشتند و نتایج خوبی هم کسب کردند. هر کدام از این ورزشکاران برای ثبت رکورد‌های خود به این مسابقات آمده بودند. 


بیشتر بخوانید: حضور ۲ دونده کشورمان در مسابقات دوی ماراتن ترکیه


دوومیدانی کار دوی ماراتن درباره حضور  خانم و آقای دکتر تقدیری در مسابقات ترکیه گفت: خیلی جالب بود که برای اولین بار یک خانم و آقا از قشر پزشکان در این مسابقات شرکت کردند و آن‌ها از ۶ ماه پیش تمرینات خود را شروع کردند و هدفگذاری برای مسابقات ماراتن کردند و هر ۲ نفر توانستند مسابقات را به پایان برسانند و آن‌ها برای فرهنگ سازی برای دویدن در این رقابت‌ها شرکت کردند که به خوبی این کار را انجام دادند.

قهرمانی درباره اقدامات فرهنگی سایر ورزشکاران چقدر در اعتلای فرهنگ ایران در کشور‌های دیگر تاثیرگذار است، گفت: ایرانیان هنرمند هستند و هر کس به نوبه خود کار هنری بلد است و از هنرمان در کنار ورزش استفاده کنیم که بتوانیم کشورمان را به مردم دنیا بشناسیم و اگر یک ورزشکار علاوه بر ورزش یک کار هنری هم انجام بدهد بازتابش زیاد است.

او در پایان خاطر نشان کرد: به هر حال من دوست دارم این خبر‌ها پوشش داده شود و مردم باید بدانند که یکسری از افراد در کنار ورزش کار‌های فرهنگی هم انجام می‌دهند و وزارت ورزش این افراد را ببیند. سفیر ایران در هلند به وزارت ورزش و جوانان نامه زدند که از من حمایت کنند، اما هیچ ترتیب اثری داده نشد.

انتهای پیام/ 

اظهارات دونده دوی ماراتن درباره مسابقات ماراتن ترکیه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.