سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح غربالگری چشم در ۱۲۰ پایگاه سنجش ایرانشهر در حال اجراست

رئیس اداره بهزیستی ایرانشهر گفت: طرح غربالگری ۳۲ هزار کودک ۳ تا ۶ سال در ۱۲۰ پایگاه سنجش این شهرستان در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  ابراهیم نرماشیری رئیس اداره بهزیستی ایرانشهر اظهار داشت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم همزمان با سراسر کشور در ایرانشهر از اول آبان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

او با بیان اینکه این طرح با همکاری بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش ایرانشهر در حال اجراست افزود: ١١٠ نفر به عنوان عوامل اجرایی و نظارت برای اجرای این طرح مشارکت دارند.

رئیس اداره بهزیستی ایرانشهر هدف از اجرای این طرح را سلامت کودکان ۳ تا ۶ سال عنوان کرد و گفت: این طرح به منظور ارتقای سطح سلامت عمومی کودکان و پیشگیری از نابینایی در سنین بالا اجرا می‌شود.

او  اظهار داشت: پارسال در شهرستان ایرانشهر ۱۱ هزار کودک ۳ تا ۶ ساله مورد معاینه قرار گرفتند که از این تعداد ۴٨٠ کودک مشکوک به تنبلی چشم بودند که به کلینیک‌های بینایی سنجی معرفی شدند که با معاینه و تشخیص پزشک برای یک نفر عمل جراحی و ٣٢ نفر عینک تجویز شد.

نرماشیری تصریح کرد: طرح پیشگیری از تنبلی چشم هر ساله از سوی اداره بهزیستی به طور رایگان در شهرستان ایرانشهر اجرا می‌شود که در صورت نیاز کودکان به عینک و عمل جراحی؛ تمام هزینه‌های آن از سوی این اداره پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ع

طرح پیشگیری از تنبلی چشم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.