سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مبارزه با ملخ صحرایی در شهرستان فنوج

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت:بدنبال اعلام گروه‌های رصد وردیابی ملخ مبنی بر هجوم دستجات جدید ملخ صحرایی به استان مبارزه شیمیایی علیه این آفت مهاجم در شهرستان فنوج آغاز شده است.

غلامحسین تیموری مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  بدنبال اعلام گروه‌های رصد وردیابی ملخ مبنی بر هجوم دستجات جدید ملخ صحرایی به استان، با تجهیز ناوگان مبارزه در شهرستان ها، مبارزه شیمیایی علیه این آفت مهاجم در شهرستان فنوج آغاز شده است.

او افزود: : در این مرحله از هجوم ملخ‌ها بصورت دستجات پروازی از سمت پاکستان به استان وارد ومدوام در حال جابجایی می‌باشند که این امر کار مبارزه را سخت کرده است.

غلامحسین تیموری افزود: تاکنون در دور دوم مبارزه با ملخ صحرایی ۱۰ هکتار از مراتع در این شهرستان علیه این آفت سمپاشی شده است.

او ادامه داد: در مبارزه علیه ملخ صحرایی از سموم مجاز و مورد تایید سازمان حفظ نباتات کشور و سازمان خوار بار جهانی (FAO) استفاده شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گفت رصد ودیده بانی توسط نیرو‌های سازمان در سرتاسر استان ادامه دارد وی از بهره برداران خواست چنانچه با جمعیت ملخ در هر منطقه برخورد کردند مراتب را هرچه سریعتر اعلام نمایند.

انتهای پیام/ع

آغاز مبارزه با ملخ صحرایی در  فنوج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.