سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خطیب جمعه شهرکرد؛

وحدت شیعه و سنی تنها راه مقابله با دشمنان است

خطیب نماز جمعه شهرکرد گفت: وحدت شیعه و سنی تنها راه مقابله با دشمنان است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۱۷ آبان ۹۸ در مصلای امام خمینی (ره) این شهر اظهار داشت: دشمنان می‌خواهند شیعه و سنی به جان هم بیفتند و ارزش‌های همدیگر را ضایع کنند، اما وحدت می‌تواند تنها راه مقابله با این ترفند باشد.

او با تبریک آغاز هفته وحدت افزود: بصیرت داشته باشید تا دشمنان نتوانند با حیله‌های مختلف از جمله رواج شیعه انگلیسی بین شیعیان و برادارن اهل سنت تفرقه بیندازند.

نکونام اضافه کرد: مراقب باشید دشمن با ترویج شیعه انگلیسی می‌خواهد به ارزش‌های اهل سنت حمله کند و با توهین به باور‌های برادران دینی بین شیعه و سنی تفرقه بیندازد و با خوشحالی نظاره گر اختلافات مسلمانان باشد.

او ادامه داد: ۱۲ ربیع الاول به روایت اهل سنت، میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) است و ۱۷ ربیع الاول این رویداد بزرگ تاریخی به گفته شیعیان رخ داده است در حالیکه نه تنها این فاصله زمانی عامل اختلاف نیست بلکه براداران شیعه و سنی در این مدت جشن برگزار می‌کنند و وحدت خود را هم محکم‌تر خواهند کرد.

نکونام گفت: شرکت در نماز جمعه براداران اهل سنت و مراوده با آن‌ها می‌تواند وحدت بخش و خنثی کننده فتنه‌های دشمنان باشد.

او از تمام مسلمانان خواست به ریسمان الهی چنگ زنند و زیر پرچم الله، پیامبر اسلام و جانشینان برحقش امامان معصوم (ع) و، ولی فقیه زمان جمع شوند و سنگ دین را به سینه بزنند چرا که خداوند رستگاری امت واحد مسلمان را در این راه قرار داده است.

نکونام به آغاز سالروز امامت حضرت، ولی عصر (عج) هم اشاره کرد و گفت: باید زمینه ظهور آن امام همام را مسلمان به عنوان مننتظران واقعی با حفظ شعائر دینی، شرکت در مراسم مذهبی، نماز جمعه و جماعت، تشییع پیکر شهدا و رواج ارزش‌های انسانی فراهم کنند تا انقلابمان به انقلاب مهدی موعود (عج) متصل شود و ریشه تمام ظلم و جفا در دنیا کنده شود.

او افزود: پارسال در جمع مسئولان استان میثاق نامه با حضرت مهدی (عج) قرائت شد و فردا شنبه هم در ضلع غربی مصلی بزرگ امام خمینی (ه) شهرکرد واقع در حوزه علمیه ولایت، نماز با شکوه وحدت اقامه می‌شود تا با امام زمان خود دوباره تجدید بیعتی کنیم.

نکونام همچنین از مسئولان فرهنگی خواست اجازه ندهند در دانشگاه‌ها ابتذال رخ دهد، مرز بین محرم و نامحرم شکسته شود و ارزش‌های دینی از بین برود چرا که دانشگاه‌ها و مدارس باید در تراز جامعه اسلامی باشد در غیر این صورت دشمنان نفوذ می‌کنند و جوانان کارآمد و مولد این مرز و بوم را به تباهی می‌کشند.

انتهای پیام/ف

تأکید بر وحدت شیعه و سنی زیر پرچم الله

برچسب ها: نماز جمعه ، خطبه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.