سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار خوزستان:

خرید شلتوک کشاورزان خوزستانی فقط از طریق تجار ایرانی امکانپذیر است

استاندار خوزستان گفت: تجار عراقی فقط از تجار ایرانی مستقر در مرز چذابه می توانند شلتوک موردنیاز خود را خریداری کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در نشست هماهنگی صادرات محصول شلتوک برنج خوزستان به آمادگی کامل مرز‌های استان برای آغاز صادرات شلتوک به کشور عراق اشاره کرد و گفت: برای پیشگیری از برخی سوء استفاده‌ها به تجار عراقی اجازه خرید مستقیم برنج از برنج‌کاران خوزستان داده نمی‌شود.

او با بیان اینکه مجوز لازم برای صادرات شلتوک اخذ شده و در این زمینه هماهنگی‌های لازم انجام شده است، افزود: در زمینه خرید به هیچ وجه تجار عراقی اجازه ندارند با کشاورز وارد معامله و مذاکره مستقیم شوند.

شریعتی ادامه داد: تجار عراقی تنها می‌توانند شلتوک مورد نیاز خود را از تجار ایرانی مستقر در مرز خریداری کنند، لذا هماهنگی و دستور لازم برای پیشگیری از سوء استفاده‌های احتمالی انجام شده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: خرید شلتوک از کشاورزان خوزستان کاملا توافقی است، اما لازم است که تجار، این محصول را با انصاف خریداری کنند به این خاطر که کشاورز سیل‌زده خوزستانی برای اینکه بتواند از محل فروش این محصول سودی عاید خود کند، زحمت کشت آن را کشیده است.

استاندار خوزستان با اشاره به مذاکرات تجار ایرانی و عراقی در زمینه فرآیند فروش و خرید برنج اظهار داشت: خرید محصولات از کشاورزان آغاز شده و طی ۲ روز آینده شاهد معامله‌های بیشتری در این خصوص خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان با اشاره به تشکیل کارگروهی در شهرستان‌هایی که از محصول کشاورزی شلتوک آن‌ها برای صادرات استفاده می‌شود، تصریح کرد: این کارگروه از نمایندگان جهاد کشاورزی، صنعت و معدن، اتاق بازرگانی، نماینده تشکل‌ها و با نظارت عالی فرماندار تشکیل می‌شوند تا فرآیند خرید و حمل کالا‌ها به مرز چذابه تسهیل شود.

غلامرضا شریعتی بیان داشت: سیلو‌ها و مراکز خرید برای استفاده از دستگاه‌های خشک‌کن شلتوک در اختیار تجار قرار می‌گیرند همچنین از تعاون روستایی خواسته شده به صورت توافقی اقدام به خرید شلتوک از کشاورزان کند.

یکشنبه ۱۲ آبان‌ماه برای نخستین بار، مجوز صادرات شلتوک تولیدی در استان خوزستان به دلیل کشت مازاد برنیاز داخلی صادر و در نهایت روز گذشته هماهنگی‌های نهایی آن با گمرک مرز‌های استان انجام و زمینه قطعی خروج این محصول کشاورزی از استان به کشور عراق فراهم شد.

انتهای پیام/گ

ممنوعیت خرید مستقیم شلتوک از کشاورزان خوزستانی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.