مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از افزایش صادرات برق به کشور عراق خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به نقل از شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، محمود دشت‌بزرگ مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: سنکرون سازی به معنی وصل کردن دو شبکه کاملاً مجزا به هم است، به طریقی که هیچ نوع شدت جریان ضربه‌ای قابل ملاحظه‌ای ایجاد نکند و به نوعی همسان سازی و رویت پذیری در بین شبکه برق دو کشور رخ داده است.

او بیان کرد: روز ۱۰ آبان ماه با حضور استاندار خوزستان در دیسپاچینگ جنوب، وزیر نیرو و معاون وزیر انرژی عراق در تهران، این سنکرون سازی انجام و شبکه برق دو کشور به هم وصل شد.

دشت‌بزرگ اظهار داشت: این همسان و هم فازسازی کمک می‌کند تا تبادل برق به راحتی انجام و حجم انتقال برق افزایش پیدا کند و حتی در صورت نیاز از شبکه عراق، برق دریافت کنیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: سنکرون سازی شبکه برق ایران و عراق از طریق شبکه برق خوزستان را نشانی از قابلیت و ظرفیت منصوبه برق در خوزستان اعلام کرد.

این مقام مسئول اذعان داشت: سنکرون سازی به ما این فرصت را می‌دهد تا از طریق شبکه برق عراق به کشور‌های همسایه آن نیز وصل شده و به قدرت‌های انرژی در منطقه تبدیل شویم.

محمود دشت‌بزرگ افزود: در حال حاضر میزان صادرات برق ایران به کشور عراق در بالاترین میزان خود است و طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده بنا است حجم صادرات و تبادل انرژی بین دو کشور افزایش یابد.

انتهای پیام/گ

برق به عراق صادر می‌شود

برچسب ها: وزارت نیرو ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.