سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشگاه‌ها می‌توانند برای بازنگری دروس طرح ارائه دهند

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه‌ها می‌توانند برنامه خود را برای بازنگری دروس به کارگروه تخصصی هر رشته ارائه دهند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدرضا آهنچیان مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست برنامه ریزی آموزشی دانشگاه خلیج فارس بیان کرد: برخی از دانشگاه‌ها برای تغییر برنامه‌های درسی یا سرفصل‌ها طرح‌هایی ارائه داده‌اند که تصویب هم شده است.

او افزود: دیگر دانشگاه‌ها نیز در صورت نیاز می‌توانند بدون نیاز به طرح دوباره، از این برنامه‌های تصویب شده استفاده کنند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: منظور از بازنگری برنامه‌های درسی اصلاح، تکمیل و بازنویسی برنامه بر اساس ارزشیابی ها، تغییر نیاز‌ها و داده‌های نو، تغییر روش‌ها، محتوا و الزام‌های قانونی، تغییر مسیر، ضرورت زمان و مکان و نگرش نو به دانش، مهارت و یادگیری است.

آهنچیان پیشنهاد کرد روسای دانشگاه‌های منطقه هفت در نشست‌هایی نظرها و پیشنهاد‌های آموزشی خود را به اشتراک بگذارند و مشکلات را در کارگروه‌های تخصصی بررسی و به وزارت علوم تحقیقات و فناوری منعکس کنند.

رئیس دانشگاه خلیج فارس نیز گفت: این دانشگاه اکنون هشت دانشکده دارد که ۶ دانشکده در شهر بوشهر، دانشکده مهندسی در شهر جم در نزدیکی تأسیسات عظیم نفت و گاز منطقه ویژه پارس جنوبی و دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی نیز در شهر برازجان واقع شده است.

عبدالمجید مصلح افزود: در سال ۱۳۹۴ با نهایی کردن سند راهبردی دانشگاه خلیج فارس سه جهت گیری کارآفرینی، ارتقا جایگاه علمی دانشگاه، و بین المللی سازی با محوریت کارآفرینی در افق این دانشگاه قرار گرفته است.

او ادامه داد: در این زمینه، مرکز کارآفرینی و نوآوری در دانشگاه خلیج فارس ایجاد شده تا بتواند با آموزش مهارت و ایجاد بستر کارآفرینی به دانشجویان کمک کند ایده‌های خود را به مرحله تجاری سازی برسانند و کسب و کار خویش را راه بیندازند.

رئیس دانشگاه خلیج فارس با اشاره به فعالیت ۹ شرکت فناور در این دانشگاه، گفت: چهار شرکت از این تعداد، دانش بنیان هستند.

مصلح عنوان کرد: ۳۰ هسته علمی پژوهشی فناوری هیات علمی و ۲۱ هسته فناور هم در دانشگاه خلیج فارس مشغول به فعالیت هستند که به تدریج تیم‌های نوآور و شرکت‌های دانش بنیان وارد بازار می‌شوند.

او همچنین با اشاره به ضرورت بازنگری در منابع درسی بیان کرد: لازم است با توجه به نیاز جامعه، مزیت‌های استان و نیازمندی‌های روز، در هر کجا لازم باشد در سر فصل‌ها، دوره‌ها و منابع درسی بازنگری شود.

انتهای پیام/ک

طرح‌ برخی دانشگاه‌ها برای تغییر برنامه‌های درسی تصویب شده است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.