سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حشمتی:

ملارد ۳۵۰ هزار نفری بیمارستان ندارد/ باید به کاهش جمعیت کیفری توجه کنیم

رئیس دادگستری استان تهران گفت: در حال حاضر تعداد قابل توجهی زندانی در زندان‌ها داریم و باید به کاهش جمعیت کیفری توجه کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد حشمتی رئیس دادگستری استان تهران اظهار کرد: در دوره فعلی قوه قضاییه و ابلاغ برنامه‌های تحولی رئیس قوه قضائیه ما وظیفه داریم که جدی کار کنیم و به نحوی برنامه ریزی کنیم که مشکلات برطرف شود.

وی گفت:  تهران با وجود اینکه پایتخت است، اما کمبود‌های زیادی دارد، به عنوان مثال شهر ملارد با وجود ۳۵۰ هزار نفر جمعیت یک بیمارستان ندارد و در بحث قضایی مشکلات زیادی هم دارد.

حشمتی بیان کرد: اطاله دادرسی یک نگرانی مهم است، اما این موضوع برای امروز و دیروز نیست و از گذشته گریبان قوه قضائیه را گرفته است.

رئیس دادگستری استان تهران اظهار کرد: بزرگترین مشکل استان تهران تعداد زیاد پرونده‌ها است و آمار نگران کننده‌ای از پرونده‌ها در این استان وجود دارد که برای حل آن نیازمند یک عزم جدی هستیم.

وی افزود: هر شعبه و دادسرا باید تکلیف خودش را در رابطه با پرونده‌ها ارجاعی روشن کند و سرپرست مجتمع‌ها باید برای برون رفت از این مشکل برنامه‌های خود را اعلام و تکلیف پرونده‌های محوله را روشن کند.

رئیس دادگستری استان تهران افزود: به هیچ وجه قابل قبول نیست که پرونده‌ای ۷ یا ۸ سال روی میز قاضی بماند به خصوص پرونده‌های که هزاران نفر شاکی دارد.

حشمتی بیان کرد: قضات و کارکنان شعبات باید پاسخگوی مراجعات مردم باشند و با صبر به آن‌ها پاسخ دهند.

وی گفت: خیلی از ما عادت کرده ایم که حکم زندان و بازداشت صادر کنیم، اما نگاه نمی‌کنیم که فرد بازداشتی چه کسی است و وضعیت زندگی او چگونه است. نباید اجازه دهیم فردی که می‌تواند با تامین وثیقه آزاد شود حتی برای چند ساعت به زندان برود.

رئیس دادگستری استان تهران افزود: در حال حاضر تعداد قابل توجهی زندانی در زندان‌ها داریم و باید به کاهش جمعیت کیفری توجه کنیم.

حشمتی گفت: طی چند ماه گذشته حدود ۲ هزار پرونده به دلیل اعزام نشدن زندانی به محاکم تجدید وقت شده است که علت آن نبود امکانات لجستیکی است.

وی بیان کرد: متاسفانه اعمال نفوذ‌ها به اشکال مختلف وجود دارد و مردم از این بابت نگران هستند و باید جلوی این اعمال نفوذ‌ها را بگیریم.

رئیس دادگستری استان تهران بیان کرد: گاهی می‌بینیم که قضات و کارکنان ساعت ۹ یا ۱۰ سرکار می‌آیند در حالی که پرونده‌ها از سروکول شعبه بالا می‌رود.

حشمتی با بیان اینکه روزانه حدود ۱۰۰۰ پرونده وارد شعبات می‌شود، گفت: مشکل دیگر دادگستری استان تهران ارجاع پرونده‌ها است و روسای شعبات باید دقت کنند، زیرا بسیاری از پرونده‌ها مشکلات کوچکی دارند که با یک نگاه از ارجاع ان به شعبه جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۳:۵۵ ۱۴ آبان ۱۳۹۸
اگه مجازاتاي مثل شلاق رو اجرا ميكردين الان اينهمه زنداني نداشتيم