سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عباسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رسانه می‌توانند تنها شاهد ثبت اموال باشند/ اعلام مصادیق بر عهده مسئولان است

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: اعلام اموال تنها توسط مسئولان به اصحاب رسانه می‌تواند انجام شود.

اسدالله عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اظهارات خود در نشست خبری مبنی بر ثبت اموال هیئت رئیسه در سامانه سنا در مقابل اصحاب رسانه گفت: رسانه‌ها می‌توانند شاهد ثبت نام نمایندگان مجلس در این سامانه باشند، اما مشاهده مصادیق بر عهده وکلای ملت است که اجازه این کار را بدهند یا خیر؟

او افزود: بر اساس نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام قانون ثبت اموال و دارایی نمایندگان در سامانه به صورت محرمانه بوده و مسائل امنیتی برای جلوگیری از سرقت اطلاعات و دیگر مسائل هم پیش بینی شده است. این قانون برای تمام مقامات و مسئولان در کشور است، اما نمایندگان مجلس به دلیل انتخاب مستقیم توسط مردم می‌توانند به صورت داوطلبانه اموال خود را اعلام کنند.

عباسی تصریح کرد: اطلاعات اموال و دارایی نمایندگان مجلس معمولا در حوزه‌های انتخابیه به صورت شفاف در اختیار مردم قرار می‌گیرد، اما یک مسئول و مقام اجرایی در کشور مایل نباشد اطلاعات یا آدرس منزل خود را در اختیار همگان قرار دهد، این سامانه در مجلس راه اندازی شده و نمایندگان می‌توانند شروع به ثبت اموال و دارایی‌های خود کنند.

بیشتر بخوانید: علت عدم راه‌اندازی سامانه ثبت دارایی نمایندگان در مجلس 

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: اموال غیر منقول کارگزاران، مسئولان و نمایندگان و همسر و فرزندان آنها باید در این سامانه ثبت و در اختیار قوه قضائیه قرار بگیرد.

او با بیان اینکه از سال ۹۴ این قانون در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب و آقای رئیس از خرداد امسال این قانون را ابلاغ کرد، گفت: بر اساس این قانون یک مسئول در ابتدا و انتهای دوره، دارای‌هایش را ثبت می‌کند تا به وسیله قوه قضائیه بررسی شود، آیا طی این مدت به صورت غیر قانونی اموالی به این شخص اضافه شده است یا خیر، در صورت وجود موارد اختلافی فاحش در دارایی این شخص و خانواده وی قوه قضائیه برخورد لازم را خواهد کرد.

عباسی اظهار کرد: در گذشته این قانون تنها مربوط به مسئولان دستگاه اجرایی، رئیس جمهور و وزرا بود که با توجه به پیگیری‌ها و مصوبه مجلس این قانون به تمام مسئولان و مقامات کشور تعمیم داده شد.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
عجب!!!!به این میگویند شفاف سازی!!!