سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم احیای تفکر اقتصاد وقف

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: احیای تفکر اقتصاد وقف یکی از ابزار‌های موثر و مهم ما در جریان هجمه‌های اقتصادی می‌تواند باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا پور ابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، در جمع پرسنل و روسای نواحی ۱ و ۲ اداره اوقاف شهرستان کرمان به مسائل روز دنیا پرداخت و گفت: آمریکایی‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا جمهوری اسلامی ایران را از میان بردارند به دلیل مبانی و تفکری شیعی که به عنوان اساس کار خود دنبال می‌کند و در دیگر کشور‌های اسلامی در حال گسترش است و مسائل برجام و ... در این میان بهانه است.

او افزود: ما اکنون در شرایط جنگ تن به تن اقتصادی هستیم و در سال گذشته به صورت رسما با اعلام دشمن، شاهد آشوب‌های خیابانی بودیم، اما مشیت الهی این نبود که جمهوری اسلامی خدشه دار شود.

پورابراهیمی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران با وجود هجمه‌های گوناگون از سوی دشمن، با عنایات ائمه اطهار (ع) و امام زمان (عج) مقاوم ایستاده است و در این شرایط سخت، ظرفیتی که می‌تواند برای خود و حاکمیت و نظام موثر باشد، حوزه وقف و اقتصاد وقف است که متاسفانه کاملا مجهول است و اصلا در معادلات و محاسبات نیست.

او بیان داشت: از مواردی که می‌تواند گره گشا در حوزه اقتصاد و معیشت باشد، اقتصاد وقف است، موقوفات به عنوان کارکرد اجتماعی گذاشته شده اند و نیات واقف با فعالیت اقتصادی موقوفه برآورده می‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به مطالبات اوقاف از دولت اشاره کرد و گفت: بخشی از موقوفات اجاره نمی‌پردازند در حالی که با فعال کردن آنها، اقدامات بزرگی می‌توان انجام داد.

پورابراهیمی تصریح کرد: وقف را به ظرفیت مهم در اقتصاد تبدیل کنیم که اثر آن را در معیشت مردم شاهد باشیم، می‌توان حوزه ساختار وقف را جایگزین حوزه ساختار نفت کرد.

او عنوان کرد: موضوع وقف در خیلی از کشور‌های خارجی و اروپایی هم وجود دارد که در حوزه اقتصادی بزرگترین شرکت‌ها و درآمد‌های اقتصادی را دارند.

پورابراهیمی اظهار داشت: با تفویض اختیارات، می‌توانیم در حوزه اقتصاد و تحولات وقف، کرمان را به عنوان پایلوت بیاوریم، حوزه اقتصاد وقف را با اصلاح ساختار‌های خودش دنبال کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ادامه داد: کار‌های بزرگی در حوزه وقف کشور در حال اجراست، احیای تفکر اقتصاد وقف یکی از ابزار‌های موثر و مهم ما در جریان هجمه‌های اقتصادی می‌تواند باشد، معاونت اقتصادی قوی در اوقاف باید شکل گیرد که نحوه درآمدزایی را دنبال کند.

انتهای پیام/ی

اقتصاد وقف از ابزار‌های موثر و مهم در جریان هجمه‌های اقتصادی است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.