سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موفقیتی دیگر در بخش درمان استان کرمان

فوق تخصص بیماری‌های ریه گفت: با راه اندازی نخستین دستگاه تشخیصی EBUS سونوگرافی داخلی مجاری هوایی تشخیص بیماری‌های مدیاتسن و سرطان ریه بدون عمل جراحی در بیمارستان افضلی‌پورامکان پذیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، شفیع پور، فوق تخصص بیماری‌های ریه در بیمارستان افضلی پور گفت: دستگاه تشخیصی EBUS سونوگرافی داخلی مجاری هوایی ، یک روش کم تهاجمی و تقریبا بدون عارضه در تشخیص و مرحله بندی بیماری‌های مدیاستن و سرطان‌های ریه است.

شفیع پور افزود: پیش از این درگیری لنف نود‌های مدیاستن با روش جراحی باز قفسه سینه و سپس مدیاستنسکوپی انجام می‌شد که با شیوه جدید، از بسیاری عمل‌های جراحی باز قفسه سینه و مدیاستنسکوپی جلوگیری می‌شود.

او با بیان اینکه با راه اندازی این دستگاه در مرکز آموزشی درمانی افضلی پور آمادگی پذیرش بیماران از اقصی نقاط استان کرمان و منطقه جنوب شرق کشور را دارد تصریح کرد: ایباس نوعی سونوگرافی داخلی مجاری هوایی است که از سال ۱۹۹۲ در راستای اقدامات تشخیصی بیماری‌های مدیاستن و ریه استفاده می‌شود و در ایران از حدود ۵ سال قبل در چند مرکز محدود این دستگاه وجود داشته است.

انتهای پیام/ی

تشخیص بهتر سرطان ریه در کرمان

برچسب ها: علوم پزشکی ، سرطان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.