سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جلسه علنی شورای شهر تهران؛

کلیات طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه عرضه سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه تصویب شد

اعضای شورای شهر تهران با ۱۱ رأی موافق کلیات طرح الزام شهرداری به ارائه لایحه درباره عرضه سهام شرکت‌ها، سازمان‌ها و موسسات تابعه در بازار بورس را به تصویب رساندند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه درباره عرضه سهام شرکت‌ها، سازمان‌ها و موسسات تابعه در بازار سرمایه در دستور کار یکصد و هفتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران قرار گرفت.

بهاره آروین رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران در ابتدای بررسی این دستور در سخنانی، گفت: ماده واحده‌ای که این طرح ارائه می‌کند پس از گزارش کارشناسی ارائه شده است و بر اساس این تعیین تکلیف می‌شود که عرضه سهام با چه ملاحظاتی می‌تواند انجام شود.

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران افزود: پیش‌تر شهرداری تهران را مکلف کردیم که ۱۵ درصد وابستگی شرکت‌ها به بودجه شهرداری را کاهش دهد و شهرداری نیز این کار را شروع کرده است و باید تأکید کنم که عرضه سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه راحت نیست و باید پشتوانه و سیاست داشته باشد.

عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: اصل این طرح شفافیت مالی است، زیرا با ورود سهام شرکت‌ها به بازار بورس، استاندارد‌های مالی افزایش پیدا می‌کند و باید این نکته را نیز مورد توجه قرار داد که واگذاری سهام شرکت‌ها به معنی واگذاری صد درصدی سهام شرکت‌ها نیست و می‌توان این طرح را با واگذاری ۱۰ تا ۱۵ درصد سهام شرکت‌ها انجام داد.

پس از اظهار نظر آروین محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ و نقل شورای شهر تهران در مخالفت با این طرح، گفت: نظر کارشناسان کمیسیون در هشت بند آمده که من تنها به بخش مهمی از آن اشاره می‌کنم که در بودجه ۹۹ نیز لحاظ شده است، زیرا باید تا آخر دی ماه تعیین تکلیف نهایی بودجه انجام شود و باید گفت در این بازه زمانی کوتاه تصویب این طرح به مصلحت نیست، زیرا تخمین درآمد در بازه زمانی محدود امکان‌پذیر نیست و در این هنگام ما با کسری بودجه پنهان مواجه می‌شویم.


بیشتر بخوانید: تصویب لایحه دستورالعمل طراحی توده ساختمان‌های پهنه سکونت


رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ و نقل شورای شهر تهران تأکید کرد: تصویب این طرح در این بازه زمانی به صلاح نیست و باید تمهیدات آن از پیش‌ در نظر گرفته شود.

پس از اظهار نظر علیخانی، ناهید خداکرمی دیگر عضو شورای شهر تهران در موافقت با تصویب این طرح، گفت: شرکت‌های شهرداری بیشتر به حیاط خلوت مراودات مالی تبدیل شده است و زمانی که شرکت‌ها زیر نظر بورس بروند، آنگاه با افزایش نظارت‌ها شاهد کاهش تخلفات مالی هستیم.

پس از اظهار نظر خداکرمی نوبت به مجید فراهانی دیگر عضو شورای شهر تهران رسید که در مخالفت با این طرح اعلام کرد: اصل این پیشنهاد خوب است و جهت‌گیری ما باید به سمتی باشد که شهرداری و شرکت‌ها را با استاندارد بورس تطبیق دهیم و مسئله اصلی این است که بسیاری از شرکت‌ها نمی‌توانند وارد بورس شوند و ما با خطر خودمانی‌سازی شرکت‌ها مواجه هستیم، زیرا ممکن است سازمان سرمایه‌گذاری منافع شهرداری را تأمین نکند.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: نباید با عجله شرکت‌ها را بدون در نظر گرفتن منافع مالی آن‌ها وارد بورس کرد.

پس از اظهار نظر فراهانی، زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در موافقت با تصویب این طرح، گفت: توضیحات آقای فراهانی قابل قبول و ملاحظه است، اما باید به این نکته توجه کرد که مهم‌ترین موضوع در این طرح، ایجاد شفافیت است و بر همین اساس من با کلیات طرح موافقم.

پس از اظهار نظر موافقان و مخالفان، کلیات طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه درباره عرضه سهام شرکت‌ها، سازمان‌ها و موسسات تابعه در بازار سرمایه در صحن شورای شهر تهران به رأی گذاشته شد که در نهایت با ۱۱ رأی موافق و ۹ رأی مخالف کلیات این طرح به تصویب رسید.

انتهای پیام/

آخرین جزئیات از تصویب لایحه الزام شهرداری به ارائه لایحه عرضه سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی به بخش خصوصی واگذار شود .