وی ادامه داد: استفاده از اپلیکیشنهای گوشیهای هوشمند راه دیگر پرداخت با تلفن همراه بوده که به این منظور اپلیکیشنهای مختلفی مانند صنعت برق، سرویسهای پرداخت و برنامههای بانکها در نظر گرفته شده است و مشترکان با ثبت شناسه قبض خود در آن از صدور قبض جدید مطلع میشوند و صورتحساب خود را پرداخت میکنند.
معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق آذربایجانغربی اظهار داشت: مراجعه به وبسایتهای www.saapa.ir و سایت شرکت توزیع برق و ورود به قسمت پرداخت صورتحساب یکی دیگر از راههایی است که مشترکان میتوانند با وارد کردن شناسه قبض، صورتحساب خود را بپردازند.
وی اضافه کرد: همچنین مشترکان میتوانند با شمارهگیری کد دستوری #۱۵۲۱*۷۳۳* و #۱۵۲۱*۷۴۱* و دنبال کردن مراحل آن قبض خود را پرداخت کنند.
معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق آذربایجانغربی گفت: افرادی که نمیتوانند از خدمات پرداخت ذکر شده توسط تلفنهای همراه هوشمند و ساده استفاده کنند میتوانند ازدستگاههای خودپرداز ATM و POS نسبت به پرداخت قبوض خود اقدام نمایند.
پاشاوند ادامه داد: با وجود همه روشهای الکترونیکی پرداخت قبوض، افراد کهنسال و ناآشنا با مسائل کامپیوتری میتوانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت با اعلام شناسه قبض خود به کارگزار دفتر پیشخوان جهت پرداخت قبض اقدام کنند.
وی بیان کرد: مشترکان ساکن روستاها نیز که از طریق اپلیکیشنها نتوانستهاند نسبت به پرداخت قبض خود اقدام کنند، با مراجعه به ICT روستایی شناسه قبض را به کارگزار روستایی اعلام و قبض خود را پرداخت میکنند.
معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق آذربایجانغربی اظهار داشت: ۲۸ خدمت این شرکت توسط سایت اینترنتی ارائه میشود و مشترکان برق استان میتوانند با مراجعه به سایت اینترنتی شرکت توزیع برق استان نسبت به ثبت شماره تلفن خود اقدام کنند.
وی اعلام کرد: در صورتی که مردم از خدمات اینترنتی جهت اعلام کارکرد، مشاهده قبض و پرداخت آن استفاده کنند، این امکان مهیا میشود که چاپ قبض کاعذی متوقف شده و هزینههای صرفهجویی شده در این حوزهها صرف گسترش و بهبود سیستم توزیع برق شود.
پاشاوند بیان کرد: این اقدام منجر به کاهش هزینهها و الکترونیکی شدن هزینه مصرف برق میشود و به نوعی به اقتصاد کشور کمک میکند.
۹۹ درصد جمعیت سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفری آذربایجانغربی از نعمت برق برخوردار هستند؛ یکهزار و ۲۵۰ مگاوات برق نیز سالانه در استان تولید و تنها یکهزار مگاوات آن در سال مصرف میشود.
بیشتر خدمات شرکت توزیع برق به صورت الکترونیکی برای کمک به مردم و تسریع در انجام کارها انجام میشود و در حال حاضر تعداد خدمات الکترونیکی شده این شرکت به ۲۸ خدمت رسیده است.
صرفهجویی در وقت و کاهش هزینه برق از مزایای الکترونیکی شدن خدمات است و تمام مأموران موظف هستند به هنگام تحویل قبض، شماره مشترک را نیز دریافت و ثبت کنند.
منبع:ایرنا
انتهای پیام/