سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور ۷۴ تن زعفران از طریق گمرک / قیمت توافقی هر کیلوگرم زعفران ۹ میلیون تومان مصوب شد

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت : در پنج ماهه امسال ۷۴ تن زعفران از طریق گمرک صادر شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، طهماسبی  در همایش شکرگزاری برداشت زعفران و زرشک قاینات گفت: در بحث خرید حمایتی زعفران هر کیلو پوشال معمولی ۸ میلیون و ۲۰۰ تومان، مرغوب ۹ میلیون تومان، سرگل ۹ میلیون و ۵۰۰ تومان است که اگر قیمت بازار کمتر از این میزان باشد ما خرید حمایتی را انجام می‌دهیم.

او با بیان اینکه ۲۸۰ تن زعفران پارسال صادر شده است افزود: در پنج ماهه امسال نیز ۷۴ تن زعفران از طریق گمرک صادر شده است.

معاون باغبانی وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اینکه دولت در حاشیه قرار دارد و قصد ورود به بازار را ندارد بیان کرد: در بحث زرشک بیشترین آسیبی که کشاورزان در بحث تولید محصول با کیفیت می‌بینند نبود بارگاه‌های زرشک است.

طهماسبی تصریح کرد: با دستورالعمل جدید، بارگاه زرشک جزو فرایند ذاتی تولید زرشک است و نیاز به مجوز ندارد و در این راستا تسهیلات پرداخت می‌شود.

او با اشاره به ایجاد ۱۵۰ هکتار بارگاه زرشک در استان تاکید کرد: در خراسان جنوبی بارندگی کم و تبخیر بالاست، اما هوشمندانه عمل شده و کاشت گیاهانی مانند زرشک، عناب و زعفران برای این سرزمین ارزش بالایی دارد و بسیار هوشمندانه است.

معاون باغبانی وزیر جهادکشاورزی گفت:  کاشت گیاهان دارویی مانند گل محمدی و آنغوزه بسیار خوب است که در این راستا دولت نیز حمایت و تسهیلاتی واگذار می‌کند.

طهماسبی اظهار کرد: با تفاهمنامه‌ای که با جهاد کشاورزی منعقد شده ۷۵۰ هکتار محصولات گلخانه در استان ایجاد می‌شود و در این راستا هم در بحث آب صرفه‌جویی می‌شود و هم هر گلخانه برای ۱۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

او با بیان اینکه در بحث گیاهان دارویی، گلخانه، بارگاه زرشک و صنایع فراوری تسهیلاتی پرداخت می‌شود افزود: در بحث صنایع تبدیلی باید کارآفرینان ورود پیدا کنند تا سرمایه گذاری کنند.

معاون باغبانی وزیر جهادکشاورزی گفت: دولت برای منافع تولید کننده وارد بازار می‌شود وگرنه بازار روند خودش را دارد.


بیشتر بخوانید:جشن شکرگزاری زرشک و زعفران در خراسان جنوبی+تصاویر


انتهای پیام / ط ا

ایجاد ۷۵۰ هکتار محصولات گلخانه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.