مهر امسال با وقفیات اجتماعی ۳۰۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در کشور آزاد شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، حجت الاسلام نوروز پور مدیرکل امور بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان امور اوقاف وخیریه کشور در همایش استانی یاوران وقف در بیرجند گفت: پیش بینی شده در ماه ربیع نیز تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد از محل اجرای نیت موقوفات آزاد شوند.

او با اشاره به وجود ۱۹۰ هزار موقوفه در کشور، افزود: در این خصوص با تشکیل اتاق مشاوره وقف، واقفان به سمت ثبت نیت وقف راهنمایی و مشاوره می‌شوند.

حجت الاسلام نوروز پور با بیان اینکه اکنون بیش از ۲۲ هزار نفر در حوزه وقف در کشور فعال هستند، گفت: واقفان در صورت مراجعه برای ثبت وقف جدید به سمت نیاز‌های شهرستان مشاوره شوند.

 مدیرکل امور بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان امور اوقاف وخیریه کشور  گفت: با توجه به افزایش قیمت املاک، برنامه وقف مشارکتی را در دستور کار قرار دادیم تا عده بسیاری بتواند با مشارکت یکدیگر در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

او گفت: باید مسئولان استانی، مردم را با آثار وقف آشنا تا مردم در وقفیاتی با مسائل روز سرمایه گذاری کنند.

حجت الاسلام نوروزپور همچنین گفت: توجه به خدمات پزشکی، اجتماعی، کشاورزی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از برنامه‌های دارای اولویت اوقاف و امورخیریه در کشور است.

مدیرکل امور بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان امور اوقاف و خیریه کشور با اشاره به فعالیت ۲ هزار و ۵۰۰ طرح بقاع متبرکه در کشور، گفت: از محل پرداخت تسهیلات و وام‌های کم بهره به استان‌ها برای تکمیل این طرح‌ها حمایت می‌کنیم.

او گفت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، با طرح برنامه مرکز افق اجازه داده ایم از محل موقوفات و جذب کمک خیران و ۲۰ درصد درآمد بقعه با مشورت هیئت امنای بقعه، برنامه‌های قرآنی، اجتماعی و فرهنگی را در بقاع متبرکه اجرا کنیم.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار