سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شعار مرگ بر آمریکا، طنین صدای مظلومان جهان

امام جمعه تبریز تکرار همیشگی شعار مرگ بر آمریکا را طنین صدای مظلومان در بستر تاریخ دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقیدر خطبه‌های نماز جمعه تبریز با گرامیشعار مرگ بر آمریکا، طنین صدای مظلومان جهان داشت روز ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی افزود: این روز بزرگ، شوکت امپریالیسم آمریکا را در هم شکست و اوج خفت این رژیم را به همگان آشکار ساخت و امروز هم شعار مرگ بر امریکا، خوار کننده مستکبران است.
او ادامه داد: سیزدهم آبان در تاریخ معاصر کشورمان بستر حوادث مختلف است که در شکل گیری انقلاب اسلامی نقش سرنوشت ساز ایفا کرده است تبعید حضرت امام خمینی (ره)، شهادت جمع زیادی از دانش آموزان و دانشجویان در سال ۵۶ و همچنین تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ مهمترین رویداد‌های این روز تاریخی سرنوشت ساز بود.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به حضور و سخنرانی فرمانده معظم کل قوا در دانشگاه افسری پدافند هوایی ارتش گفت: همان طور که آیت الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز در جمع افسران، دانش آموختگان و فرماندهان پدافند هوایی ارتش با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور‌های عراق و لبنان گفتند آمریکا و سرویس‌های اطلاعاتی غربی با پشتیبانی پول برخی کشور مرتجع منطقه می‌خواهند امنیت را در همسایگان ایران از بین ببرند که بزرگترین لطمه از ناحیه دشمنان است.

او افزود: باید نیرو‌های مسلح با حفظ هوشیاری، بصیرت و خوش بین نبودن ساده لوحانه به دشمنان، همه تحرکات آن‌ها را رصد کنند و از طرفی هم نباید دشمن را حقیر و ناتوان بدانند و در برابر پیروزی‌ها مغرور نشوند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم تصریح کرد: مردم ایران اسلامی در برابر توطئه‌هایی که استکبار در روز‌های اخیر، در لبنان و عراق ایجاد کرده ایستاده است.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به سفر رئیس قوه قضائیه و هیئت همراه به استان گفت: بعداز گذشت ۹ ماه از فعالیت‌های فساد ستیزانه آیت الله ریئسی در دستگاه قضایی، مردم به آینده کشور امیدوار شده اند.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: آیت‌الله رئیسی به مطالبات مردم در برابر مبارزه با فساد، اختلاس و احتکار توجه ویژه‌ای دارد و کار‌های بزرگی انجام داده و با افراد فاسد در قوه قضائیه برخورد کرده است و ما آرزوی موفقیت و سلامتی در راه مبارزه با فساد و بی‌عدالتی برای رئیس دستگاه قضایی داریم.

او در ادامه خطبه‌ها ضمن تذکر انتخاباتی به نامزد‌های احتمالی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ساده زیستی یکی از موضوعات مهمی است که افرادی که از طرف ملت در مجلس حضور می‌یابند باید توجه کنند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه اگر نماینده ساده زیست نباشد نمی‌تواند به فکر بی چاره‌ها باشد گفت: داشتن اعتماد به نفس بالا برای دفاع از حقوق مردم از دیگر ویژگی یک نماینده اصلح در مجلس شورای اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم چهلمین سالگرد شهادت آیت الله قاضی طباطبایی را گرامی داشت و گفت: آیت الله قاضی طباطبایی طلایه دار شهدای محراب بود و مردم تبریز اعلامیه‌ها و حرکت‌های انقلابی این عالم با تقوا را در مسجد شعبان و مسجد مقبره که پایگاه‌های انقلاب بود فراموش نخواهند کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان از آیت الله قاضی به عنوان خمینی آذربایجان یاد کرد و گفت: منزل وی پایگاه انقلاب و مرکز فعالیت‌های فعالان انقلابی بود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری گفت: ایشان مظلومیت مضاعفی نسبت به ائمه معصومین داشتند و به دلیل شرایط سخت سیاسی و حصر شدید که دشمنان اسلام برای ایشان ایجاد کرده بودند باعث ایجاد شک و تردید در امامت در شیعیان شده بود.

او با اشاره به کینه زیاد طاغوت از امام حسن عسکری بیان کرد: همه می‌دانستند که حضرت مهدی موعود (عج) کوبنده همه طاغوت ها، فرزند بلافصل امام یازدهم شیعیان جهان است به این دلیل مصمم بودند این امام بزرگوار را در حصر نگه دارند تا به امامت ائمه اطهار علیهم السلام خاتمه دهند.

خطیب نماز جمعه تبریز به دوران طولانی حبس امام حسن عسکری علیه السلام اشاره کرد و افزود: این امام بزرگوار به دلیل شرایط سخت سیاسی ۱۵ سال از عمر شریفشان را در حصر بودند و در مواقعی هم در همان شرایط حصر به زندان منتقل می‌شدند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: مطالعه و عمل به سیره عملی ائمه اطهار علیهم السلام از وظایف شیعیان و پیروان امامان معصوم است.

 

انتهای پیام/

آیت الله قاضی طباطبایی طلایه دار شهدای محراب بود

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.