سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفیران ورایزنان اقتصادی خارجی در کرمان؛

اظهار مسرت سفیران خارجی از حضور در کرمان/ دانمارک وکرمان درتجارت همکاری می کنند

سفرا و رایزن های اقتصادی چندین کشور دنیا باحضور در نشست با فعالان اقتصادی بخش خصوصی از حضور در کرمان ابراز خرسندی کردند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، کومالوبا سفیر آفریقای جنوبی با اشاره به اینکه قدمت رابطه ایران و آفریقای جنوبی به جنگ جهانی دوم برمیگردد گفت:من دومین سفرم به کرمان است وپیشرفت‌های اقتصادی و معدنی این استان را قابل توجه می دانم.

او افزود: همینطور که استان کرمان به معادنش مشهور است آفریقای جنوبی هم به معادن معروف است این وجهه مشترک می‌تواند سطح روابط خوبی بین کرمان و افریقای جنوبی به وجود آورد.

سفیر آفریقای جنوبی اظهار کرد:حتی در بخش کشاورزی، معدنی و علمی روابط خوبی می‌تواند بین ایران و افریقای جنوبی صورت گیرد.

اتاق بازرگانی مشترک ایران وافغانستان ایجاد شود

عبدالغفور لیوال سفیر افغانستان نیز دراین نشست  با اعلام اینکه کرمان برای افغانستان شناخته شده است گفت:استان کرمان با همه جاذبه‌های گردشگری وصنعتی دربخش دیگر یعنی هویت وفرهنگ  شبیه ما است و من به آن افتخار می‌کنم.

او افزود:سالانه ۳ میلیارد دلار صادرات و واردات بین ایران و افغانستان صورت می گیرد که البته موازی هم نیست.

لیوال با اشاره به اینکه برای روابط بهتر تجاری بین ایران و افغانستان ایجاد اتاق بازرگانی مشترک لازم است اظهار کرد:به زودی سند راهبردی بین ایران و افغانستان قرار است اجرا شود افغانستان از تحریم‌های که علیه ایران صورت می گیرد معاف است.

سفیر افغانستان بیان کرد:رییس جمهور افغانستان درصدد است ارتباط بانکی در چابهار ایجاد کند وانتقال پول بین دوبانک دولتی و خصوصی ایجاد شود و مشکلات تبادل حل شود.

استفاده از تجربیات پسته کاران کرمانی در تاجیکستان

زهی دی سفیر تاجیکستان با اشاره به اینکه قبل سفر به کرمان از این استان زیاد شنیدم گفت:کرمان مرکز معادن مس و فولاد، پسته وصنایع دستی است.

او افزود:من اقتصاد مقاومتی و تولید را در استان کرمان با چشم سردیدم.

سفیر تاجیکستان اظهار کرد: کشور ما هم فرهنگ و هم زبان با ایران است و این خودش بستری برای روابط تجاری است.

او بیان کرد:تاجیکستان همانطور کرمان در حال رشد و توسعه است ما ظرفیت روابط تجاری با هم داریم.

زهی دی با اشاره به اینکه تاجکستان یکی از کشور‌های پتانسیل دار در زمینه کشت پسته است گفت:امیدواریم از تجربیات پسته کاران کرمانی بتوانیم برای رشد و توسعه این محصول در تاجیکستان استفاده کنیم.

او افزود:دوسال آینده سال‌های رشد و توسعه صنعت گردشگری و صنایع دستی در تاجیکستان است و این روابط باعث توسعه وهمکاری دو کشور می‌شود.

زمینه همکاری بیشتر با کرمان فراهم است

سفیر دانمارک نیز با اشاره به اینکه از میزبانی و مهمان نوازی کرمانی‌ها کمال تشکر را دارم گفت:۳ماه است به عنوان سفیر دانمارک به ایران آمده ام و تا ۴ سال دیگر در ایران حضور دارم و این دیدار برای من اهمیت زیادی دارد.

او افزود:هفته آتی به کرمان سفر می‌کنم و با اتاق بازرگانی، بخش خصوصی و مسئولین استانی جلسه می‌گذارم و دوست دارم قرارداد‌های تجاری بین کشور دانمارک وایران به ویژه در استان کرمان انجام شود.

رایزن اقتصادی کره شمالی نیز با اشاره به اینکه کشور ایران و کره شمالی دشمن مشترکی به نام آمریکا دارند گفت:هر دو کشور زیر تحریم‌های سختی ازجای خود بلند شده و پیشرفت کردند.

او تاکید کرد: ما علاقه مند هستیم بیشتر با ایران ارتباط داشته باشیم.

رایزن اقتصادی اتریش  نیز با تشکر و مهمان نوازی کرمانی‌ها گفت:امیدوارم  گره راه‌های تجاری بین ایران و اتریش باز شود و روابط تجاری شکل گیرد.

او افزود:باید مشکلات برطرف شود واترایش اعتقاد دارد راه‌های مسالمت آمیز چاره کار است.

رایزن اقتصادی اتریش با اعلام اینکه تحریم‌های آمریکا برای ما قانونی نیست اظهارکرد:آمدن ما به کرمان دراین زمینه می‌تواند تاثیر گذار باشد و امیداوارم مشکلات بر طرف وسطح  روابط بیشترازگذشته  شود.

انتهای پیام/ح

ابرازمسرت سفیران خارجی از حضور درایران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.