سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرقت ۲۲ هزار علائم ایمنی در محور‌های جنوب سیستان و بلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۱۸ هزار تابلو علائم ایمنی امسال در محور‌های جنوب سیستان و بلوچستان نصب شده این در حالی است که ۲۲ هزار علائم نیز به سرقت رفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  به دنبال تصادفات مرگبار محور ایرانشهر- نیکشهر که طی ۲۴ ساعت اخیر، ۱۲ کشته برجای گذاشت، ظهر امروز جلسه کمیته ایمنی حمل و نقل جنوب سیستان و بلوچستان با حضور مسؤولان برگزار شد.

ابراهیم جاوشیری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان در این جلسه اظهار کرد: کاهش آمار تلفات و تصادفات جاده ای، ایمن سازی محور‌های ترانزیتی از بندر چابهار به داخل کشور و کشور‌های همسایه از جمله افغانستان، اصلاح نقاط پرحادثه محور‌ها از جمله مواردی است که باید بیش از پیش به آن‌ها توجه شود.

ابراهیم جاوشیری افزود: ۱۰ نقطه پرحادثه اصلاح شده است، به زودی در اکثر محور‌ها خط کشی، نیوجرسی و علائم نصب خواهد شد.

او  گفت: انجام ۹۳۰ کیلومتر خط کشی، نصب ۴۸۵ متر مربع تابلوی‌های اطلاعاتی و ۱۰ هزار عدد چشم گربه‌ای از جمله اقدامات امسال است.

این مسؤول ادامه داد: ۱۸ هزار تابلو علائم ایمنی امسال در محور‌های جنوب سیستان و بلوچستان نصب شده این در حالی است که ۲۲ هزار علائم نیز به سرقت رفته که قابل تامل است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان بیان کرد: از تاریخ ۱۹ تیرماه امسال اداره کل راهداری مستقل شده و تاپایان سال اعتبارات کلان این اداره کل بر عهده اداره کل حمل و نقل شمال استان است و از سال بعد ردیف اعتباری آن مستقل خواهد شد.

کاهش ١٠ درصدی تصادفات جاده‌ای در جنوب سیستان و بلوچستان

سرهنگ یدالله ستوده فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان  نیز گفت: میزان تصادفات در هفت ماهه نخست امسال در جنوب این استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد کاهش یافته است.

سرهنگ یدالله ستوده اظهار داشت: با همکاری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان با استفاده از گشت‌های مشترک و نامحسوس نقاط مستعد تصادف شناسایی و اقدامات لازم برای رفع این نقاط اندیشیده شده است.

او با بیان اینکه انحراف به چپ، سرعت بالا، استفاده از موبایل در موقع رانندگی و عدم رعایت فاصله طولی از علل تصادفات در جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان است افزود:وجود راه‌های دوطرفه، قوس و پیچ‌های فراوان، قاچاق سوخت، انسان و کالا و رعایت نکردن قانون از دیگر علل رخ دادن حوادث تلخ رانندگی در محور‌های جنوب استان است.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.