اکنون خبری از آمار درصد فروش هوآوی در چین منتشر شده است که نشان میدهد این شرکت بسیار در چین محبوب است. بر اساس این خبر سهم هوآوی در بازار گوشیهای هوشمند چین ۴۲ درصد شده است. این آمار که توسط یکی از موسسههای تحلیلی معتبر منتشر شده است از افزایش دو سوم برابری عرضه گوشیهای این شرکت در بازار خبر میدهند. جالب این جاست که همه این اتفاقات پس از تحریمهای آمریکا علیه هوآوی رخ داده و این مسئله نشان دهنده تاثیرات کم این اتفاق روی بازار فروش داخلی هوآوی دارد.
درست است که میتوان قسمتی از این درصد فروش داخلی را مدیون میهنپرستی چینیها دانست، اما هوآوی اکنون دومین شرکت تولیدکننده گوشیهای هوشمند در دنیا است.
بیشتر بخوانید: رونمایی از طراحی متفاوت تلفن تاشو TCL + تصاویر
نکته دیگری که در این شرایط حائز اهمیت است این است که فروش داخلی هوآوی در سه ماهه سوم سال جاری نسبت به همین زمان در سال گذشته کاهش جزئی ۳ درصدی داشته است. البته اگر بخواهیم بر اساس تعداد فروش کلی هوآوی در سراسر جهان را بررسی کنیم متوجه میشویم که این شرکت ۴۱/۵ میلیون دستگاه از ۹۷/۸ میلیون گوشی خود را در بازار داخلی به فروش رسانده است.
یکی از تحلیلگران دادههای آماری دنیای فناوری میگوید، این شرکت با رشد روزانه خود موجب ضرر رقیبهای خود مانند ویوو، اوپو، شیائومی و اپل شده است. در واقع هوآوی موفق به ایجاد یک فاصله زیاد بین خود و دیگران در بازار فروش محصولات شده است که پر کردن آن به تلاش زیادی احتیاج دارد. گفته میشود موفقیت اکنون هوآوی به دلیل فروش Mate 30 Pro نیست، زیرا بسیاری از خریداران منتظر رسیدن نسخه 5G گوشی جدید هوآوی هستند.
انتهای پیام/