سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید سالانه ۱۲۰ هزار متر مربع بافته داری در اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از تولید سالانه ۱۲۰ هزار متر مربع بافته داری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: این میزان تولید عمدتا شامل گلیم، جاجیم و ورنی است و در تمامی شهر‌ها و اغلب روستا‌های استان بافته‌های داری تولید می‌شود.

او با بیان اینکه تولیدات استان از کیفیت قابل توجهی برخوردار است، افزود: ورنی مغان، گلیم نمین و جاجیم خلخال توانسته‌اند در سال‌های اخیر نشان ملی جغرافیایی کسب کنند و امسال نیز توانستیم نشان بین المللی جغرافیایی ورنی مغان را کسب کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه اردبیل قطب بافته‌های داری کشور محسوب می‌شود، افزود: ۴ هزار بافنده در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

فلاحی در تشریح اقدامات صورت گرفته برای رونق تولید صنایع دستی گفت: علاوه بر اعطای تسهیلات به بافندگان امسال به صورت جدی بحث آموزش صنایع دستی دنبال شده است.

او با بیان اینکه روستا‌ها محور تولیدات صنایع دستی محسوب می‌شوند، اظهار کرد: برپایی کارگاه‌های تولید در روستا‌ها به ویژه در مناطق محروم مورد توجه بوده تا بتوان با رونق تولید صنایع دستی به اشتغال خانوار‌های روستایی کمک کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به توسعه موزه صنایع دستی استان گفت: در نظر داریم ظرفیت خود صنعتگران را برای مدیریت این مجموعه به کار گیریم.

فلاحی افزود: اردبیل جزو ۱۰ استان برتر تولیدات صنایع دستی است و اشتغال ایجاد شده از محل تولیدات صنایع دستی تنها در سال گذشته شامل ۱۹۸ نفر در مشاغل خانگی، ۲۷۹ در زمینه روستایی و ۳۵ نفر از منابع داخلی و فراگیر است.

انتهای پیام/ع

فعالیت ۴ هزار بافنده در سطح استان اردبیل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.