سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم

ا معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی گفت: این طرح به مدت دو ماه تا پایان آذر ماه به طور سراسری در کل کشور در کلیه مراکز بهداشت و مهد‌های کودک و در پایگاه‌های دائمی اجرا می شود.

احمدی شاد مهری معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،  گفت: برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم از جمله طرح‌های پیشگیرانه‌ای است که به منظور شناسایی و تشخیص زود هنگام تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی در کودکان ۳ تا ۶ سال، در طول سال در پایگاه‌های دائمی تحت نظارت بهزیستی شهرستان‌ها انجام می شود.

او با اشاره به اینکه از ابتدای آبان ماه  پایگا‌های غیر دائمی به صورت ثابت و سیار در اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم فعالیت می کنند افزود : این مراکز شامل مهد‌کودک، آمادگی‌ها  و همچنین مراکز و خانه‌های بهداشت می باشد.

احمدی شاد مهری اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳ دستگاه غربالگری پلاژاپتیکس  و همچنین تعداد ۳۸ پایگاه دائمی و ۶۵۰ پایگاه غیر دائمی در استان، در حال ارائه خدمت می باشند.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی ادامه داد: همچنین در حال حاضر ۴۵ مجری غربالگری آموزش دیده، ۱۵ مسئول پیگیری، ۲۴ اپتومتریست و ۳ چشم پزشک در استان در برنامه همکاری دارند.

او با بیان اینکه  پارسال در اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم  ۴۵ هزار و۵۰۰ کودک توسط مربیان آموزش دیده از طریق دستگاه پلاژاپتیکس غربال شدند؛ افزود:  از این تعداد ۲ هزار و ۹۰۰ کودک  به  اپتومتریست ارجاع  داده شدند.

احمدی شاد مهری اظهار کرد: تعداد  هزار و ۷۵۰ کودک بیمار پارسال در این طرح غربال گیری ،که از این تعداد ۴۳۱ کودک امبلیوب شناسایی شدند.

او با اشاره به اینکه سال ۹۷ رشد ۱۱ درصدی را در برنامه غربالگری بینایی بدست آورده ایم. ادامه داد: این طرح به مدت دو ماه تا پایان آذر ماه به طور سراسری در کل کشور در کلیه مراکز بهداشت و مهد‌های کودک و در پایگاه‌های دائمی اجرا می شود.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی گفت: خانواده‌ها با داشتن شناسنامه کودک ۳ تا ۶ ساله خود در این مدت می توانند به پایگاه‌های بینایی مراجعه کنند.

انتهای پیام / ط ا

شناسایی تعداد ۴۳۱ کودک امبلیوب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.