سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل خانه کتاب ایران خبر داد؛

۱۸ هزار جلد کتاب در مناطق سیلزده و محروم لرستان توزیع می شود

مدیرعامل خانه کتاب ایران از توزبع ۱۸هزار جلد کتاب در مناطق محروم و سیلزده استان لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، نیکنام حسینی پور مدیرعامل خانه کتاب ایران گفت: ۱۸هزار جلد کتاب با ارزشی بالغ بر ۲ میلیاردو ۷۰۰ میلیون ریال در مناطق محروم و سیلزده استان لرستان توزیع می‌شود.

 حسینی پور روز چهارشنبه طی آئین اهدای کتاب در محل دبیرستان شهید باهنر منطقه ماسور شهرستان خرم‌آباد اظهار داشت: لرستان سرمایه‌های فرهنگی بزرگی دارد تا آنجا که شناخت مردم ایران از لرستان به مفاخر فرهنگی و نویسندگان استان بر می‌گردد.

او با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات سیستم آموزشی در ایران این است که دانش آموزان کتابخوان پرورش نمی‌شوند گفت: اینکه خانواده‌ها فقط بر روی کتاب درسی تاکید دارند اشتباه بزرگی است و پرورش روحی و فکری نسل جوان می‌بایست در قالب ابعاد مختلف فرهنگی صورت پذیرد.

مدیرعامل خانه کتاب ایران فضای مجازی را تهدیدی برای کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: ایرانی‌ها بیش از ۵ ساعت در شبکه‌های تلویزیونی و بیش از ۶۹ دقیقه در روز را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کنند در حالی که تنها ۹ دقیقه صرف خواندن کتاب می‌شود.

حسینی ادامه داد: می‌توان ادعا کرد که اگر مردم آگاهی بیشتری داشتند شاید خسارات سیل در لرستان را هم می‌توانستیم بیشتر و بهتر پیشگیری و مدیریت کنیم.

او افزود: در زمانه‌ای هستیم که تولید کتاب بسیار بوده لذا شایسته است گروه‌های مرجع مردم را نسبت به این مسئله بزرگ فرهنگی تشویق کنند.

مدیرعامل خانه کتاب ایران اظهار داشت: خانه کتاب در راستای مسئولیت اجتماعی خود در حادثه سیل اولین پویش جمع آوری کتاب را برپا کرد که خوشبختانه با استقبال فراوانی مواجه شد.

انتهای پیام/ر

توزیع ۱۸ هزار جلد کتاب در مناطق سیلزده و محروم لرستان

برچسب ها: آموزش و پرورش ، سیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.