وی لفزود: مهمترین معضل منطقه یک ترافیک آن است که رویکرد مدیریت شهری منطقه حل این مشکل با تبدیل شهر به انسان محور و نه خودرو محور است.
وی گفت: پارکینگهای طبقاتی به خصوص در نزدیکی میادین و در معابر اصلی خود به یک گره ترافیکی تبدیل شده اند در حالی که در علم شهرسازی احداث پارکینگهای طبقاتی در شعاع معقول و نسبتا دور از میادین هم اجرا نمیشود، چون باعث انسداد مسیرها میشود.
شهردار منطقه یک با اشاره به اینکه تعریض معابر، احداث پارکینگها و پلهای طبقاتی تاثیری بر روند کاهش ترافیک محلی ندارد تصریح کرد: اگر یک باغ ۵ هزار متری را هم تبدیل به پارکینگ کنیم باز ترافیک معابر منطقه یک کاهش نمییابد چرا که خود پارکینگها جاذب سفر هستند.
موسوی افزود: تنها راهکار ساماندهی ترافیک منطقه یک توسعه شبکه حمل و نقل عمومی و خطوط مترو است تا سهم پیاده را به حداکثر و سواره را به حداقل برسانیم.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر امکان سنجی و مطالعات لازم در خصوص اتصال خط ۱ به ۳ مترو، اجرای رینگ ترافیکی میدان قدس و تجریش و... در حال انجام است.
انتهای پیام/