سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رزمایش سایبری پدافند غیر عامل در دبیرستان دخترانه فامیلی سمنان برگزار شد

از سال ۹۰ سند پدافند زیستی غیر عامل در کشور تدوین شده که همه دستگاه‌های اجرایی در سه سطح مسئولیت‌های مختلفی را برای پیشگیری از حملات مختلف غیر عامل بر عهده دارند.

سردار مهدی پور معاون زیستی و سلامت پدافند غیر عامل کشور در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، با بیان اینکه امروز اصلی‌ترین موضوع که می‌توان در کشور به آن حملات غیر عامل را وارد کردن امنیت و سلامت غذایی است گفت: در این رابطه تاکنون اقدامات موثری را داشته ایم که یکی از آن‌ها تولید مفاهیم مبانی و نظری در خصوص امنیت غذایی بوده است.

او افزود: از دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های زیستی مختلفی بهره برداری کرده ایم، اما کافی نبوده و مقابله با این حملات نیازمند یک نظام فنی و عملی جامع است.

سردار مهدی پور با بیان اینکه از سال ۹۰ سند پدافند زیستی غیر عامل در کشور تدوین شده که همه دستگاه‌های اجرایی در سه سطح مسئولیت‌های مختلفی را برای پیشگیری از حملات مختلف غیر عامل بر عهده دارند تصریح کرد: ایجاد آزمایشگاه‌های مجهز با بهره گیری از علوم روز دنیا نیاز اصلی امروز است که تاکنون در این حوزه‌ها کار‌های خوبی صورت گرفته، اما به دلی وسعت کار و زمان بر بودن باید فعالیت‌ها افزایش یابد.

معاون زیستی و سلامت پدافند غیر عامل کشوربیان کرد: آموزش و پرورش دستگاهی اساسی در بحث پدافند غیر عامل است که متولی اصلی آموزش و فرهنگ سازی در بحث‌های پدافند غیر عامل بوده و باید در مدارس به این موضوع بیش از پیش اهمیت داده شود.

حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان در این مراسم با بیان اینکه مهمترین ابزار امروز استفاده از فناوری‌های روز و سایبری و ارائه بسیاری از خدمات از این طریق است گفت: مهمترین تهدید نیز امروزه مختل کردن همین خدمات با استفاده از حملات پنهان است.

او افزود: رزمایش‌ها باید وسیله‌ای برای حساس کردن همه مردم و مدیران دستگاه‌های اجرایی برای شناخت نقاط ضعف و قوت و آموزش برای پیشگیری از حوادث احتمالی باشد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان ابراز داشت: پدافند غیر عامل یعنی انتخاب راه‌های جانشین برای ارائه خدمات و نیاز است با آموزش و فرهنگ سازی خسارت‌های احتمالی ناشی از این حملات نیز کاهش یابد.

انتهای پیام / م

پدافند غیر عامل یعنی انتخاب راه‌های جانشین برای ارائه خدمات

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.