سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرچم سبز رضوی روز جمعه همزمان با آغاز امامت جوادالائمه(ع) برافراشته می شود

هم زمان با ماه ربیع اول و آغاز امامت امام جواد (ع) پرچم سبز رضوی جمعه ۱۰ آبان ماه، تعویض و نقاره‌ها بعد از دو ماه به صدا در می‌آید.

 به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ماه محرم و صفر را پشت سر گذاشتیم با اندوه و اشک و ناله، اشک ریختیم و دل تازه کردیم و با یاد عظمت آقا ابا عبدالله الحسین (ع) بزرگ شدیم، از خزان غفلت به برکت اشک‌های محرم و صفر به بهار رسیدیم و اکنون وقت آن است که در این بهار به یمن رویش دوبار سجده شکر به جای آوریم.
 
دردانه امام رضا (ع) پسرشان امام جواد (ع)، یکی از شاخه‌های شجره طیبه محمدی و امتداد سلسله پاک و منزّه اهل بیت (ع) است و آغاز امامت ایشان با ماه ربیع اول مقارن است. ماه ربیع الاول سومین ماه از ماه‌های قمری و از ماه‌های فرخنده برای شیعیان است. ربیع به معنى بهاربوده  و گفته شده علت اینکه به این ماه ربیعمی گویند این است که نامگذارى این ماه در فصل بهار رخ داده است.
 

ماه رحمت


ربیع الاول بهار ماه هاست، زیرا آثار رحمت خداوند در آن هویداست در این ماه ذخایر برکات خداوند و نورهاى زیبایى او بر زمین فرود آمده است.

میلاد رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم) در این ماه است و مى توان ادعا کرد زمین رحمتى مانند آن به خود ندیده است.

او داناترین مخلوقات خداوند و برترین آن‌ها و سرورشان و نزدیکترین آن‌ها به خداوند و فرمانبردارترین آن‌ها از او و محبوبترینشان نزد او است، این روز نیز برتر از سایر روزهاست؛ و گویا روزى است که کاملترین هدیه ها، بزرگترین بخشش ها، شاملترین رحمتها، برترین برکتها، زیباترین نور‌ها و مخفى‌ترین اسرار در آن پى ریزى شده است.

ماه ربیع الاول آغاز شده  ومقارن است با آغاز امامت امام جواد (ع) ماهی که در آن حوادث تاریخی مهمی اتفاق افتاده  که از آن جمله، حادثه مهم و تاریخی لیله المبیت، هجرت حضرت محمد صلی الله علیه و آله از مکه به مدینه، ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق علیه السلام، ازدواج حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم با حضرت خدیجه علی‌ها السلام، آغاز امامت امام مهدی عجل الله تعالی فرجه و هلاکت یزید بن معاویه از جمله حوادث فرخنده این ماه است.
 

امامت درددانه امام رضا(ع)



امام جواد (ع) در سنّ هفت سالگی به امامت رسید. در همین سنین کم از علوم دینی به مقدار کافی برخوردار و در سایر فضایل و کمالات انسانی در حدّ اعلا بود.

شیخ مفید نوشته است: هنگامی که فضایل و علم و حکمت و ادب و کمال عقل حضرت جواد (ع) با سنّ کمش برای مأمون به اثبات رسید او را برتر مشایخ زمان یافت، شیفته وی شد و دخترش امّ الفضل را به عقد او درآورد و به مدینه فرستاد و همواره در اکرام و تجلیل و بزرگداشت او کوشا بود.

این ماه پاداشی است برای عزاداری دو ماه عزاداران و عاشقان اهل بیت که سرور در دلهایشان هویدا می‌شود. ربیع الاول، ماه شادی اهل بیت (ع) بر شما مبارک باد.

در پناه اهل بیت (ع) باشید.
 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.