سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشاورزان و باغداران به هشدارها توجه کنند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرپلذهاب گفت: باتوجه به بارندگی های رگباری و سیل آسیا، مراکز توصیه های لازم به کشاورزان، باغداران و دامداران اطلاع رسانی کنند. ️

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،   سلیمانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرپلذهاب  اظهار کرد؛ باتوجه به بارندگی های رگباری و سیل آسیا، مراکز توصیه های لازم به کشاورزان، باغداران و دامداران درخصوص حوادث احتمالی توسط نامه، بنر و بروشور و توسط شوراهای اسلامی و دهیاران اطلاع رسانی نمایند.

️سلیمانی گفت: مسئولین مراکز و کارشناسان پهنه تلاش نمایند با مساعدشدن شرایط جوی مابقی اراضی کشت گردد.

او افزود؛ کارشناسان پهنه موظفند بصورت روزانه ازمزارع بازدید و توصیه های لازم درخصوص مراحل داشت به کشاورزان ارائه کنند.

 سلیمانی درخصوص کشت کلزا هم به صورت جدی دستور پیگیری داد و از معاون فنی، مسئولین مراکز و ادارات تولیدات گیاهی و ترویج خواست کشاورزان را نسبت به کشت کلزا ترغیب نمایند.


او  گفت: مسئول باغبانی و مسئولین مراکز موظف به پیگری و محقق شدن سهمیه شهرستان هستند و بایستی با تلاش مضاعف نسبت به شناسایی کشاورزان متقاضی و واجد شرایط اقدام نمایند.

 سلیمانی درخصوص کشت غلات پاییزه نیز توصیه کرد: کشت به صورت مکانیزه و استفاده از بذور گواهی شده انجام گیرد و مراکز موظف به صدور حواله و هدایت کشاورزان به عاملین مجاز فروش بذر ، کود و... می باشند کشاورزانی که از بذور خود مصرفی استفاده می نمایند نسبت به بوجاری و سم قارچکش اقدام نمایند.

انتهای پیام/ز

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.