سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس اداره میراث فرهنگی دزفول:

نمای روستاهای گردشگری پاقلعه و پامنار سنگی می‌شود

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول از اجرای نمای سنگی در روستای گردشگری پاقلعه و پامنار این شهرستان خبر داد.

حجت اله آریایی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دزفول در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: اجرای نمای سنگی در روستای گردشگری پاقلعه و پامنار به مرحله اجرا درآمد.

او افزود: اعتبار این پروژه از سوی بنیاد مسکن و با هماهنگی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول در حال انجام بوده و شامل؛ اجرای نما‌های بنا‌های موجود در ۲ روستای پامنار و پاقلعه (اسلام آباد) است.

آریایی اظهار داشت: روستای هدف گردشگری پامنار مشرف به دریاچه شهیون و کوهپایه قلعه طبیعی شاداب و در نزدیکی کول خرسون و اشکفت زرده یکی از نقاط گردشگری دزفول است و هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

این مقام مسئول ادامه داد: کشف گونه‌ای بسیار نادر و در خطر انقراض از جغد ماهی خوار در این منطقه علاوه بر جذب گردشگران باعث جذب پرنده نگاران داخلی و خارجی شده به این منطقه شده است.

به گفته رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول، این منطقه شامل؛ پوشش گیاهی نخل، کنار و درخت گز و با شهر دزفول ۴۵ کیلومتر و با فرودگاه دزفول ۴۸ کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/گ

مرمت بنا‌های تاریخی دزفول

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.