رئیس اداره‎ میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باغملک ساماندهی سرای ارغوانی را تحرک توسعه برای این شهرستان دانست.

جهانگیر پیروزاده رئیس اداره‎ میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باغملک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به برگزاری جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری به ریاست محمد نجاتی‎پور فرماندار این شهرستان در محل فرمانداری باغملک اشاره کرد و گفت: در این نشست درخصوص ستاد بازآفرینی پایدار شهری و این‎که چه پتانسیل و شرایطی در این ستاد برای تحول در شهرستان‎ها وجود دارد بحث و بررسی انجام شد.

او بیان داشت: پس از این جلسه به همراه دالوند کارشناس اداره‎کل راه و شهرسازی استان خوزستان، شیخ‎زاده رئیس اداره راه و شهرسازی، پژمان ملک‎صیدالی رئیس شورای شهر و نورانی مسئول شهرسازی شهرداری باغملک که به شهرستان عزیمت کرده بودند، بازدید میدانی‎ای از آثار تاریخی و بنا‌های شهرستان داشتیم.

پیروزاده تصریح کرد: طی این بازدید، از آثار تاریخی سرای ارغوانی، حمام تاریخی، مسجد جامع و سایت تاریخی منجیق سرکشی شد.

رئیس اداره‎ میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باغملک اذعان داشت: براساس صحبت‎های مسئولان و کارشناسان حاضر، در دل ستاد باز آفرینی پایدار شهری، پتانسیل‎های بسیاری برای تحول و مرمت آثار تاریخی وجود دارد و پس از بازدید از سرای ارغوانی نظر کارشناس اداره‎کل راه و شهرسازی استان خوزستان نیز این بود که این اثر تاریخی ممکن است به عنوان یک پروژه محرک توسعه نسبت به تمامی پیرامون و اطراف خود عمل کند.

این مقام مسئول افزود: سرای ارغوانی این قابلیت را دارا است به عنوان پروژه تحرک توسعه برای کل شهر باغملک باشد و این پروژه تحول بزرگی برای این شهرستان بوجود خواهد آورد.

ارگ یا سرای ارغوانی باغملک مربوط به دوران ایلخانان و ارغوان شاه است که تا دوره اتابکان لر‎‎‎‎‎‎ بزرگ هم محل قلمرو حکومتی بوده است.

انتهای پیام/گ

آغاز مرمت بنا‌های تاریخی خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.