سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش‌از ۱۴۵ هزار مسافر پاکستانی وارد سیستان و بلوچستان شدند

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ۱۴۵ هزار و ۸۶۲ مسافر پاکستانی از ابتدای سالجاری تا پایان مهر از پایانه مرزی میرجاوه وارد کشور شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  ایوب کرد سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ۱۴۵ هزار و ۸۶۲ مسافر پاکستانی از ابتدای سالجاری تا پایان مهر از پایانه مرزی میرجاوه وارد کشور شدند که این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال ۸۱ درصد افزایش داشته است.

ایوب کرد  اظهار داشت: بیشترین ورودی ثبت شده مسافران در این مدت در پایانه مرزی میرجاوه با ۱۱۱ هزار و ۳۴۴ نفر به بازده زمانی یکم شهریور تا اوایل آبان همزمان با محروم و صفر اختصاص یافته است.

او ادامه داد: از مجموع ۱۱۱ هزار و ۳۴۴ مسافر وارد شده به کشور در ایام ذکر شده ۵۲ هزار و ۳۹۲ نفر از زائران پاکستانی در این مدت توسط هزار و ۱۹۵ دستگاه اتوبوس جهت عزیمت به عتبات عالیات وارد پایانه مرزی میرجاوه شدند.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین ۵۷ هزار و ۹۵۲ زائر پاکستانی پیاده در این مدت از طریق مرز میرجاوه وارد کشور شدند که بعد از ورود، جابجایی آنان با هزار و ۳۴۰ دستگاه اتوبوس ایرانی به مقصد مرز‌های غربی کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: امسال نیز همانند سنوات گذشته مجموعه بزرگ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان همگام با دیگر استان‌های کشور با تمام توان در راستای تسهیل ورود و تردد زوار و عشاق امام حسین (ع) تلاش خود را بکار گرفت به طوریکه با هماهنگی بسیار خوبی که بین تمام دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های مستقر در پایانه مرزی میرجاوه در زمینه خدمات رسانی به زوار وجود داشت ورود و تردد زائران بسیار روان و مطلوب بود.

استان سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و قلب آن یعنی کربلا است که مرز این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به روی زوار پاکستانی برای رسیدن به این قلب زمین باز شده است.

زوار پاکستان از طریق مرز تفتان رو به روی میل ۷۲ مرزی میرجاوه واقع در ۷۵ کیلومتری شرق زاهدان وارد کشور می‌شوند. این زائران در راه رسیدن به معشوق پا بر خاک سیستان و بلوچستان گذاشته و گاه شبی را در این استان سپری می‌کنند.

ایران اسلامی از طریق استان سیستان و بلوچستان افزون بر ۹۰۰ کیلومتر با کشور پاکستان و بیش از ۳۰۰ کیلومتر با کشور افغانستان مرز زمینی دارد.

انتهای پیام/ع

رشد چشمگیر مسافر پاکستانی به سیستان و بلوچستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.